Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

Sprawy ślubno-weselne - Plan stołów

FifthAvenue - Wto Sie 15, 2006 12:46 pm
Temat postu: Plan sytuacyjny do winietek
Jak rozwiazujecie problem sadzania gosci przy stolach ? Gdzies juz byl watek o tym czy wyznaczac miejsca, czy stawiac male wizytowki, ale bardziej chodzi mi o techniczne rozwiazanie problemu. Jesli wesele jest na przyklad na ponad 100 osob, troche czasu uplynie zanim goscie odnajda swoje miejsca. Wyznaczacie/ wyznaczalyscie do tej roli specjalna osobe, ktora kierowala gosci do odpowiedniej czesci stolu, czy goscie sami sobie jakos radzili ?

Dzisiaj znalazlam cos takiego, plan stolow.... Z jednej strony szalenie mi sie takie rozwiazanie spodobalo, z drugiej zastanawiam sie czy to nie jest juz element "weselnego szalenstwa, przkombinowania..."
Co sadzicie ? Wypada dac gosciom w kopercie z zaproszeniem taki oto plan ? A teraz jak sobie mysle, przeciez wlasciwie to dajac zaproszenia nie wiemy jeszcze KTO przyjdzie i gdzie ewentualnie bedzie siedzial... wiec wobec tego KIEDY i JAK taki plan dac ? Czy moze wydrukowac jakis jeden duzy i umiescic w widocznym miejscu ? Juz sama w koncu nie wiem czy to dobry pomysl czy nie. Ale wyglada ok :-)






edycja tytułu wątku
kryszka

pinia_pinia - Wto Sie 15, 2006 1:03 pm

Ja tablice z planem stołu, oprawioną w piękną ramę ustawię przed stołami, przy wejściu do sali jadalnej. Uważam że jest to niemal niezbęde. Już byłam na weselu gdzie było 120 osób i jeden baaardzo długi stół. Musiałam go całego okrążyć ( wraz z setką innych gości) a okazało się, że mamy miejsce przy samaym wejściu na początku :kwasny: Nawet wchodząc na salę nikt nie wiedział, że miejsca sa przydzielone i na początku był "owczy pęd", żeby zając dobre miesjca. Więc wydaje mi się, że lepiej poinformować gości przy rozdawaniu zaproszeń, że miejsca będą przydzielone.
FifthAvenue - Wto Sie 15, 2006 1:05 pm

Jest to jakies rozwiazanie z taka tablica.... tylko tutaj z kolei boje sie, ze zrobi sie zbiorowisko ludzi i bedzie to wygladalo podobnie jak u mnie na studiach jak caly rok w jednaj malej gablotce chcial sprawdzic swoje oceny z egzaminu :-)
Lucky - Wto Sie 15, 2006 1:06 pm

A mi sie nie podoba taki pomysł :?
Nie chce narzucac swoim gościom gdzie maja siedzieć i według jakich wskazówek maja sie kierować, aby przypadkiem nie popsuć mojej uroczystości :?
Także w moim przypadku nie bedzie nawet winietek na stołach, niech siadaja tak jak im wygodnie i kto gdzie chce :lol:

Ale jesli ktoś sie zdecyduje na taki pomysł, to wydaje mi sie ze umieszczenie dużej tablicy informacyjnej nie jest najlepszym pomysłem 8) ja bym sie czuła jak w jakims muzeum, albo gdzies gdzie trzeba sie trzymac szlaku :? jak dla mnie za bardzo rygorystyczne, nie czułabym sie swobodnie 8)

kryszka - Wto Sie 15, 2006 1:57 pm

U nas miała być taka tablica przy wejściu do sali w holu. Ale w końcu doszłam do wniosku, że przy 70 osobach sobie poradzą i znajdą swoje miejsca. W końcu goście przyjeżdżają dużo wcześniej niż Młodzi to mają czas na zapoznanie się z usadzeeniem, noi nie zapominajmy, że rodzice Młodych też są wtedy na miejscu. :)

Do zaproszeń na pewno bym nie dawała, bo lista gości może zmieniać się do ostatniej chwili. A jak komuś się nie spodoba sąsiad to jeszcze gotów nie przyjść. ;)

FifthAvenue - Wto Sie 15, 2006 2:20 pm

kryszka napisał/a:

A jak komuś się nie spodoba sąsiad to jeszcze gotów nie przyjść. ;)


O tym nie pomyslalam, a to przeciez wazne :-) hehe

bajeczka - Wto Sie 15, 2006 8:17 pm

Ja miałam winietki na stołach bez planu ogólnego i 80 osób w mig znalazło swoje miejsca :)
sylwia - Wto Sie 15, 2006 9:40 pm

Nie podoba mi się pomysł żeby stawiać kartki gdzie kto ma siedzieć byłam na takim weselu i był to niewypał,gościom to się nie spodobało i do 22 prawie nie było zabawy każdy był wkurzony,ja i mój K. też bo siedzieliśmy naprzeciwoko jedej pary która nam nie odpowiadała,dziewczyna była już mężatka ale kiedyś doprowadziła do tego,że rozstaliśmy się na miesiąc,wieć jak widać towarzystwo można nie dopasować
fiona83 - Wto Sie 15, 2006 10:10 pm

Bierzemy pod uwagę winietki, choć zdecydowani nie jesteśmy.
Znamy swoich gości (co do sztuki) bardzo dobrze i wiemy "kto z kim" może siedzieć, a kto nie.
Nie chcemy, żeby :
1) goście moi i goście Szreka siedzieli osobno
2) z racji dużej liczebnej dysproporcji (85 moich i 35 Zielonego) gdzieś nam "pogineli" na sali.

Mamy nawet pewien plan logistyczno-strategiczny - ale czasu dużo, więc się zobaczy.

Pamiętam jedno wesele(ze strony Zielonego) : elegancki lokal, piękne stoły i winietki. Tylko całkowicie spaprana sprawa przez Młodych. Teściowa była podpisana panieńskim nazwiskiem, Szreku też jej panieńskim nazwiskiem, a ja miałam tą samą winietkę co Zielony. Na początku było całkowite zamieszanie - czy to aby o nas chodzi :roll:

kryszka - Wto Sie 15, 2006 10:26 pm

Wątek już zaczął zbaczać z tematu, więc został połączony z wątkiem o winietkach. Zresztą w nim także jest dyskusja o problemie poinformowania gości o rozsadzeniu.
Alma_ - Czw Sie 17, 2006 9:08 am

5th, ja myślę o przygotowaniu takiego planu i wręczeniu go osobom, które będą kierować gości do właściwego stolika - może mogliby to być świadkowie, rodzeństwo... Ale na pewno nie jako dodatek do zaproszeń (które moim zdaniem nie powinno być informatorem weselnym) ani tablica przy wejściu (efekt, który opisałaś jest bardzo prawdopodobny i mało pożądany) ;)
FifthAvenue - Czw Sie 17, 2006 10:44 am

O ! i to ma sens. Bardzo dobre rozwiazanie. Tez chyba tak to rozwiazemy. 2 osoby powinny wystarczyc do kierowania ruchem przedweselnym, zeby byla pelna jasnosc, dostana dobry plan i (mam nadzieje) zamieszania nie bedzie :-)
Alma_ - Czw Sie 17, 2006 11:21 am

Tak, po jednej z każdej rodziny - żeby znały gości i szybciutko wskazywały im właściwe stoły.
Pusiak - Pon Wrz 25, 2006 11:32 am

U nas było około 120 osób i były winietki, ale nie było ani planu, ani osób wskazujących miejsca :) Sami szybko sie poznajdywali :)
Grubcia - Pon Wrz 25, 2006 1:27 pm

Dziewczynki-a robiłyście plan sytuacyjny do winietek??? jaki?
imbrulka - Pon Wrz 25, 2006 1:42 pm

Grubcia, u nas takiego planu nie było. Mieliśmy małe wesele - 43 osoby, więc każdy szybko odnalazł swoje miejsce. "Szukających miejsc" w ogóle było mało, bo nasi najbliżsi (siostry, szwagier) wiedzieli, że będą siedzieli blisko nas, rodzice też wiedzieli wcześniej o swoich miejscach więc nie było żadnego problemu.
Hmmm.., ale przy weselu np. na 120 osób taki plan mógłby się przydać :D

Żaneta - Wto Wrz 26, 2006 1:59 pm

Planu nie mieliśmy,ale winietki byly i wszystkim się to podobalo
Grubcia - Wto Wrz 26, 2006 3:19 pm

ponawiam prosbe o umieszczanie wzorów planów sytuacyjnych!!! :lol:
Alma_ - Wto Wrz 26, 2006 4:17 pm

Grubcia, ja widziałam takie plany w Starym Folwarku, ale nie wkleję Ci tu żadnego zdjęcia, bo nie mam. Była to po prostu plansza, na której zaznczone były stoliki, a przy każdym lista gości, którzy mają przy nich miejsca.
bruni - Sro Wrz 27, 2006 5:49 pm

U mnie rodzice pomagali usiasc gosciom i znaleźć sprawnie ich miejsca - znali rozstaw, a jakby zapomnieli w reku mieli karteczke z naszkicowanym prowizorycznie stołem i kolejnoscią w jakiej siedza goscie.
Stół mielismy w kształcie litery U - Zielińscy - Hotel Centrum.

Grubcia - Czw Wrz 28, 2006 2:20 pm

zakupiłam sobie dzis tablicę korkową i na niej przypne pinezkami 5 kartek, bo tyle mamy stołów, formatu A4, na których będą narysowane poszczególne stoły z imionami i nazwiskami siedzących przy nich gosci. kartki przypnę w taki sposób w jaki ustawione są stoły na sali. taki mam pomysł. co o tym sądzicie? :roll: :lol:
szczako - Pią Paź 06, 2006 12:14 am

planowaliśmy plan sytuacyjny, ale w końcu go nie było.
przy wejściu powiedzieliśmy, że rodzina tu, a znajomi tu. potem jeszcze troszkę wskazywałam miejsca, ale ogólnie nie było problemu. po kilku minutach wszyscy już wiedzieli gdzie siedzą.

taki plan sprawdził się u koleżanki, która miała okrągłe stoły i dużą salę. byłoby bez tego dużo biegania. tym bardziej, że takie "okrąlaki" mają tylko numerki i osoby do danego stołu przypisane siadają jak chcą.

Aniadamowicz - Czw Kwi 19, 2007 3:40 pm
Temat postu: Plan
Postanowiłam że na weselu w sali na sztaludze zamieszczę plan rozkładu stołow i gości przy nich siedzących. Ponieważ to ja decyduję według wcześniej przemyślanego planu gdzie mają siedzieć goście i chcę na stole postawic wizytówki imienne, zatem dobrze byłoby uniknąć sytuacji, gdy goście obchodzą stoły kilkakrotnie w poszukiwaniu swojego krzesełka.
Zreszta ułatwi to zdecydowanie rozlokowanie się przy stołach. Przy 80 osobach bez takiego planu może byc bałagan, Zreszta taki plan na sztaludze może byc nie tylko ułatwieniem ale i też informacją, gdzie siedzą rodzice pani i pana młodego, która to jest babcia Jadzia a który i gdzie siedzi dziadek zbyszek.

co o tym sądzicie?


Połączyłam posty do watku już istniejącego.

Maja_Kris - Czw Kwi 19, 2007 3:43 pm

a wyobrazilas sobie ten szturm gosci ktorzy sie przepychaja zeby jak najszybciej znalezc sobie miejsce na tej tablicy??
kamilcia_1984 - Czw Kwi 19, 2007 3:45 pm

ja miałam podobny pomysł ale chciałam wszystkim dać takie miniaturowe plany.... w formie A4 ..... ja z rodzina spotykam się dość często więc dostarczenie ich to nie będzie problem
Maja_Kris - Czw Kwi 19, 2007 3:51 pm

hmmm wiecie co... ja chcialam zrobic winetki ale taki plan na karteczce dostarczonej przy okazji zaproszenia to nawet dobry pomysl! ta tablica tez! niech bedzie! aby tylko bylo oki!
Agnieszka19 - Czw Kwi 19, 2007 3:54 pm

Ja jak gdzies juz pisałam nie lubie czegoś takiego że mam ustalone miejsce. Wydaje mi się że lepiej jak goście sami sie usadzą. Daltego pomysł z planem raczej u mnie odpada :)
Hatifnatka - Czw Kwi 19, 2007 6:03 pm

ja myślę, że u nas, przy 70 osobach bez problemu znajdą swoje winietki bez żadnego planu :)
gosc - Czw Kwi 19, 2007 7:54 pm

tym bardzej przy moich 40-kilku
poza tym będziemy opracowywać plan usadzania gości z obiema mamami i pewnie skończy się tak, że poprosimy Mamy aby pomogŁy wskazać gościom odpowiednie miejsca

słonko - Sob Gru 08, 2007 12:56 pm

U mnie będą winietki i będzie tablica z planem rozsadzenia gości przed wejściem na salę. A co do zdezorientowanych gości, to zespół będzie informował przyjeżdżających gości, że powinni odnaleźć swoje miejsce na tablicy, zostawić rzeczy jeżeli mają taką potrzebę, a następnie czekać grzecznie na Parę Młodą :D
justinaa - Wto Paź 28, 2008 7:13 pm

u nas były i winietki i plansza i mimo, że część gości zauważyła planszę po tym, jak już znaleźli swoje miejsca to uważam to, że świetny pomysł który dużo gości doceniło
a plansza wyglądała tak:

EwaM - Sro Paź 29, 2008 8:38 am

Twoja plansza była ładnie zrobiona, Justinaa.

Mój brat miał w planie zrobić taką planszę, ale w efekcie zabrakło mu czasu. Ale chociaż mieliśmy ponad 140 osób na weselu to nie było problemów z odszukaniem miejsca. Rodzice i świadkowie i trochę my na samym początku pokierowaliśmy w odpowiednie miejsca najbardziej zagubionych gości, a reszta sobie poradziła.

Weira - Pią Lis 27, 2009 12:57 pm

Plansza np. na sztaludze .... świetny pomysł. Tak będzie u nas :)
Brinka - Pią Lis 27, 2009 7:57 pm

Dla mnie winietki muszą być. Wesele organizujemy przy okrągłych stołach więc byłoby dużo chodzenia.
Dodatkowo zastanawiam się nad takim planem lub kartkami A4 żeby gościom łatwiej było znaleźć swój stolik.

Malwina_łódź - Nie Lis 29, 2009 11:30 pm

U nas były winietki, ale planu nie robiliśmy.
Po tym jak mąż wniósł mnie na salę, ustawiliśmy się przy drzwiach, witaliśmy naszych gości i wskazywaliśmy im miejsca. Nie było bałaganu i wszyscy szybko zasiedli na swoich miejscach ;)

kakonka - Wto Gru 01, 2009 10:41 pm

Weira napisał/a:
Plansza np. na sztaludze .... świetny pomysł. Tak będzie u nas :)


dokładnie w taki sposób będzie u nas :) przy sztaludze będzie moja siostra, coby pomagać w razie czego :P

agulka1989 - Pon Sty 25, 2010 8:40 pm
Temat postu: Table plan
kochane forumki tak siedzę, przeglądam różne strony i zastanawiam się gdzie mogę zamówić taki plan usadzenia gości... widziałam na jakiejś stronie z zaproszeniami, ale kosztował 450(!) złotych!!! no na to niestety mnie nie stać, a zdolności plastycznych i manualnych to raczej nie mam żeby zrobić sobie coś takiego...
pomóżcie :)




kasia_m85 - Pon Sty 25, 2010 8:46 pm

agulka1989 ja na targach widziałam te plany w firmie która ma zaproszenia ITD Collection- mieli bardzo ładne i bodajże za 250 zł. Myślę,że spokojnie możesz poczekać do tych targów,na pewno coś będzie,może taniej.Albo poszukaj na allegro- tam tez często są tańsze.
agulka1989 - Pon Sty 25, 2010 8:51 pm

na allegro patrzyłam-tylko dwie aukcje są.
jedna za 180, druga za 450 złotych...
ta tańsza oczywiście nie za ciekawa, a ta druga... za droga :(

może faktycznie na targach uda nam się coś ładnego znaleźć :)

gohnia - Pon Sty 25, 2010 9:04 pm

O! Jakie ładne!

Też muszę o czymś takim pomyśleć, ale faktycznie dość droga taka impreza :o

Chyba zrobię sama... :trude

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 9:58 pm ]
znalazłam coś takiego

http://www.notatnik.wyjdzzamnie.pl/

Jest tam opcja ustawiania stołów, ale nie wiem w jakiej formie się to drukuje

agulka1989 - Pon Sty 25, 2010 11:02 pm

gohnia, fajna sprawa, ale po sprawdzeniu okazuje się, że przede wszystkim trzeba zapłacić 38 złotych m.in za dostęp do tej opcji ze stołami...
niby go masz, ale jak chcesz wydrukować to się wyświetla informacja, że opcja jest dostępna w wersji Gold notatnika ;/

gohnia - Pon Sty 25, 2010 11:11 pm

Ja kiedyś, dawno wykupiłam wersję GOLD, ale jeszcze nie próbowałam wydrukować planu stołów. Niestety nie mam drukarki, więc nie wiem nawet w jakiej formie to się drukuje
justinaa - Wto Sty 26, 2010 3:04 pm

no to fakt, te plany sa koszmarnie drogie :-/
nam na szczescie zrobila kolezanka po znajomosci, bo za 450 zl to chyba jednak bym sie tez nie zdecydowala

martitka - Wto Sty 26, 2010 3:08 pm

Ja bym zrobiła sama, gdyby był faktycznie potrzebny :) ale u nas było niecałe 60 osób, więc nie było sensu. Fajnie to wygląda, ale w rzeczywistości ktoś, kto to robi na zlecenie bardzo ładne pieniądze na tym zarabia...
gohnia - Wto Sty 26, 2010 4:03 pm

martitka napisał/a:
w rzeczywistości ktoś, kto to robi na zlecenie bardzo ładne pieniądze na tym zarabia...


Też tak myślę! W sumie materiały to dwa brystole i ozdóbki. Nawet przy wygórowanych cenach 300 zł za sama robociznę biorą :wink:

martitka - Wto Sty 26, 2010 5:25 pm

Ja bym doliczyła jeszcze ramę, żeby to miało wygląd, albo chociaż antyramę ;) chyba drukarki mają jakieś full wypas, że im żrą tyle tuszu ;) kurcze, jak będę na zwolnieniu to pomyślę, czy by się tym nie zająć :D
gohnia - Wto Sty 26, 2010 5:42 pm

Rzeczy hand made są w cenie! Jesli tylko ma się zdolności w tym kierunku to warto się zainteresować :wink:
martitka - Sob Sty 30, 2010 11:29 pm

Jak mi się uda znaleźć czas na moje zainteresowania, to pokażę efekt :) tylko, że to pewnie nie za szybko...
gohnia - Sob Sty 30, 2010 11:34 pm

martitka napisał/a:
Jak mi się uda znaleźć czas na moje zainteresowania, to pokażę efekt :) tylko, że to pewnie nie za szybko...


Czekam z niecierpliwością na efekty :wink:

mjmj2010 - Pon Lut 08, 2010 7:49 pm

Dziewczyny a kiedy rozstawia się te winietki no i tę tablicę z ustawieniem stołów ? Przecież stoły sa szykowane w dniu wesela i kto te winietki rozstawia?
Pusiak - Wto Lut 09, 2010 8:51 am

Można zlecić obsłudze, a u Nas chyba były rozstawiane w piątek jak wozili alkohol. A potem siech się obsługa sali martwi, żeby nie namieszać :)
kryszka - Wto Lut 09, 2010 8:56 am

Stołów, krzesłów i obrusów raczej nie ustawiają w sobotę, a zapewne dzień, dwa wcześniej. Więc myślę, że wtedy można już ustawiać winietki. Moi rodzice rozstawili w sobotę rano (chyba, już nie pamiętam, bo to dawno było :lol: ) jak pojechali sprawdzić czy wszystko jest w porządku.

Zresztą, jak cudowna by nie była sala i obsługa, uważam, że w dniu wesela i tak ktoś musi pojechać sprawdzić co i jak, na wszelki wypadek. Więc wtedy można by rozstawić winietki i postawić tablicę, przy dobrej organizacji zajmie to góra 15 minut.

Ambrozja - Wto Lut 09, 2010 9:45 am

mjmj2010 napisał/a:
Dziewczyny a kiedy rozstawia się te winietki no i tę tablicę z ustawieniem stołów ? Przecież stoły sa szykowane w dniu wesela i kto te winietki rozstawia?


My po drodze na naszego mieszkania do mojej mamy (w dniu ślubu) wstąpiliśmy na salę sprawdzić czy stoły są ustawione tak jak chcieliśmy i rozstawić winietki. Nie chcialam zostawiać tego obsludze, jakaś taka nieufna byłam i bałam się, że pomieszają. A tak wydrukowałam dla siebie i męża plan gdzie kto siedzi i ustawiliśmy winietki w parę minut. Nasze stoły były ustawiane przez obsługę w piątek, ale nie chcieliśmy specjalnie jechać, woleliśmy w dzień ślubu, bo mieliśmy po drodze :)

Aga1986 - Pon Sie 09, 2010 6:09 pm

właśnie się zastanawiam jak zrobić taki plan :roll: nie mam pojęcia...
chciałabym zrobić w jakimś programie bo odręcznie narysowane :/ może macie jakieś propozycje ?? ??

justinaa - Wto Sie 10, 2010 9:17 am

nam koleżanka robiła plan w Corellu
Misiak87 - Wto Sie 10, 2010 9:56 am

Aguś, ja plan stołów robiłam ręcznie. :) Na brystolu ponaklejałam wydrukowane listy osób przy poszczególnych stolikach.

Np.

STÓŁ NR 1
Kamila Jakaśtam
Maciej Jakiśinny
Aneta Jeszczeinna

itp.

Aga1986 - Wto Sie 10, 2010 9:54 pm

Misiak87, ale przy stołach okragłych lub jakoś rozdzielonych to ok, a ja mam połączone w literę "L" ;/ nie mam pojęcia jak się do tego zabrać... :?
kryszka - Sro Sie 11, 2010 1:14 pm

Aga1986 - a jaki to problem? Rysujesz kształt stołu L i naklejasz karteczki z nazwiskami gości.

Przykład w załączeniu. Bardzo nieudolny, bo na szybko w Paincie, ale chyba wiadomo o co chodzi?


Aga1986 - Sro Sie 11, 2010 1:34 pm

aaaaaa w Paincie mogę to zrobić !! !!!!!!!!! dzięki kryszka, jakieś mam zaćmienie umysłu przed tym ślubem :D
Malena - Sro Lis 09, 2011 7:07 pm
Temat postu: Plan stołów
Co sądzicie o ustawieniu na sali planu stołów, gdzie będą rozmieszczeni goście?
Ostatnio zauwazyłam je na wielu weselach, sama tez zrobiłam na moje.

Wyglądał tak (lepszego zdjęcia nie mam):


podobny do tego

zrobiłam go bardzo prosto - na ciemnofioletowym arkuszu naklejałam niewielkie karteczki, na które nadrukowałam nazwiska gości siedzących przy danym okrągłym stole.
Na samej góre (pierwszy prostokąt) przykleiłam pierwszą stronę z naszego zaproszenia z decorisusa (nasze imiona + data), prostokąt poniżej to stolik młodzi + świadkowie, a ponizej symetrycznie kolejne stoliki i goście + na dole każdej karteczki był taki sam wzorek jak na tym zaproszeniu na górze.
Na koniec nad każdym prostokątem przymocowałam wstążkę - najpierw zawiązałam kokardki i przez dziurkę nad karteczką przewlekałam ja i wiązalam z tyłu kartonu.
Stał oparty na sztaludze.

Zagości na stałe czy to chwilowa moda i zbędny element? Same miałyście, planujecie mieć?

Jeszcze kilka przykładów:





podkowa:


jesli jest taki temat, proszę o połączenie.

mimeczka - Sro Lis 09, 2011 7:37 pm

Ja uważam, że plan stołów to super pomysł. Do tej pory byłam tylko na jednym weselu gdzie było takie rozwiązanie, ale wiem, że u mnie na pewno plan zrobie. Eliminuje wędrowanie wokół stołów w poszukiwaniu swojego miejsca, wystarczy spojrzeć i już wszystko wiadomo.
Mistique - Sro Lis 09, 2011 8:35 pm

mimeczka napisał/a:
Ja uważam, że plan stołów to super pomysł. Do tej pory byłam tylko na jednym weselu gdzie było takie rozwiązanie, ale wiem, że u mnie na pewno plan zrobie. Eliminuje wędrowanie wokół stołów w poszukiwaniu swojego miejsca, wystarczy spojrzeć i już wszystko wiadomo.


Istnieje jednak niebezpieczeństwo, że nagle wszyscy zatrzymają się przed tablicą i zrobi się mały "korek" :) - którego ja osobiście raz doświadczyłam :)

Hellen - Pią Lis 11, 2011 1:46 pm

Mistique, Korek może być tylko wtedy gdy wszyscy goście podejdą na salę na raz i będą chcieli do niej wejść. Tak może się zdarzyć gdy młodzi postawią plan stołów wewnątrz sali gdzieś w wąskim przejściu i wtedy jest problem. U nas plan stołów stał przed wejściem do sali i goście po przyjeździe z kościoła podchodzili sobie do sztalugi z rozkładem miejsc i sprawdzali gdzie siedzą. Nie było żadnego tłoku, tym bardziej że goście czekali na nas pod salą i tam odbywało się powitanie chlebem i solą. Przy takim rozwiązaniu nie ma prawa być tłoku pod planem stołów. No i na salę pierwsi wchodziliśmy my.
motylek666 - Sob Lis 12, 2011 9:37 am

my mieliśmy taką tablicę oczywiście w kolorach przewodnich wesela - polecam gorąco - goście wchodząc na salę wiedzieli już gdzie siedzą - poza tym mogli się zorientować kto jest kim :) i to jest piękny element dekoracji - wykonywałam ją sama - zjęło mi to cały dzień - jednak jest to dość praco i czasochłonna sprawa -ale wato (naszą zrobiłam na zwykłym papierze bristolu w formacie A3 w kolorze zielonym i podkleiłam dwoma warstwami tektury falistej - na to naklejałam układ stołów i gości) polecam
jeżeli ktoś nie ma czasu i siły robić to samodzielnie to np fontanessi robi ładne tablice
http://fontanessi.abc24.p...1048&pro=644666
oraz
http://doriart.ucoz.com/
tutaj tablice z tej firmy http://doriart.ucoz.com/p...olow_tablice/24

Doriart - Sob Gru 03, 2011 1:08 pm

oooo moja strona - jak miło być polecanym :)
olivka_ja - Sro Sie 22, 2012 10:45 am

widzę, że dawno nikt tu nie zaglądał...
my samodzielnie zrobiliśmy plan stołów i goście mówili, że był to dobry pomysł to nie było zamieszania i chodzenia w koło stołów, żeby znaleźć swoje miejsce

M4rcysi4 - Sro Sie 22, 2012 9:15 pm

olivka_ja masz jakieś zdjęcie tego planu?
momo - Sro Sie 22, 2012 9:24 pm

olivka_ja nie pochwaliła się, że plan stołów zrobiła jej siostra, która studiuje na polibudzie i plan wyglądał jak zamówiony w profesjonalnej firmie - byłam w szoku jak się okazało, że to dzieło 'ręcznie robione' :)
E-kwiaty - Pią Lis 09, 2012 11:49 am

Wg mnie całkiem niezły pomysł,ale zamiast planów rozmieszczenia stołów,można przecież dac same winietki i tym sposobem także unikniemy chaosu,a nawet w skrajnych przypadkach kłótni ze strony gości.

Usunęłam reklamę. Moderatorka Asiek

momo - Pią Lis 09, 2012 11:56 am

E-kwiaty napisał/a:
dac same winietki i tym sposobem także unikniemy chaosu


nie zgodzę się, u nas były winietki i chaos polegał na tym, że ludzie 'biegali' między sobą szukając swojego krzesła

M4rcysi4 - Pią Lis 09, 2012 5:09 pm

U nas były winietki bez planu stołów i goście nie mieli problemów z odnalezieniem swoich miejsc - nie było chaosu :wink:
PositiveAga - Pią Lis 09, 2012 5:14 pm

M4rcysi4 napisał/a:
U nas były winietki bez planu stołów i goście nie mieli problemów z odnalezieniem swoich miejsc - nie było chaosu :wink:


u mnie było dokładnie tak samo jak u M4rcysi4, ale ja dodatkowo przy zapraszaniu informowałam gości gdzie i mniej więcej koło kogo będą usadzeni więc potem na sali każdy nie szukał miejsca po winietkach a rozglądał się po swoich sąsiadach gdzie kto siada

PaulinaPS - Pią Lis 09, 2012 5:50 pm

U nas nie będzie ani winietek ani planów, bo chyba bym dostała gorączki jak bym miała nadążać za tym kto kogo lubi z kim się trzyma a kogo chce unikać, u mnie to jak w kalejdoskopie zmienia się to szybko, zresztą jak mnie kiedyś usadzili na weselu to nie wiedziałam gdzie uciekać, bo taki stolik trafiłam i u nas każdy usiądzie gdzie chce :)
ewa.krzys - Pią Lis 09, 2012 5:54 pm

M4rcysi4 napisał/a:
U nas były winietki bez planu stołów i goście nie mieli problemów z odnalezieniem swoich miejsc
i u mnie było dokładnie tak samo. Prawie wszyscy goście byli zadowoleni ze swoich miejsc i również nie było chaosu. Byłam i nadal jestem zadowolona z tego rozwiązania :)
MadMar - Pią Lis 09, 2012 7:39 pm

u nas podobnie- tj tylko winietki. Wesele było małe także wszyscy bez problemu znaleźli miejsca. A starszyźnie (70+) pomogła moja siostra.
ewa.krzys napisał/a:
Byłam i nadal jestem zadowolona z tego rozwiązania :)

NatalLodz - Sob Sty 12, 2013 9:34 pm

My mieliśmy podobne ustawienie jak na "podkowie". u podstawy siedzieliśmy my, po mojej stronie moja świadkowa z osobą towarzyszącą i cała reszta "moich" młodych gości. w "odnodze" podkowy od mojej strony siedziała moja część rodziny a na środku tej nogi na udekorowanych (nie tak jak nasze ale również zaznaczonych) krzesłach siedzieli moi rodzice. Dokładnie w ten sam sposób siedziała po stronie mojego męża jego rodzina i jego świadek i jego "młodzi" goście. Chcieliśmy mieć obok siebie młodych gości, z którymi też się fajnie pobawimy, a żeby nasi rodzice i rodzina mieli koło siebie gości w swoim wieku:)
Takie plany są super, ja nie miałam takiej potrzeby bo wesele na 60 osób, ale moja siostra ma teraz latem wesele na osób 120 i potrzebuje właśnie takich planów. Będą wręczane na pewno w miejscu witania gości czyli podejrzewam, że przy szatni/ drzwiach. Stoły będą ustawione w hmm widły?? :) podkowa plus 2 stoły równolegle do nóg podkowy, w środku.. :) Lista ma być podzielona na 2 części: panny młodej i pana młodego, będzie jako tako wiadomo którą listę gościom dać:) a co do szczegółów takiej listy to jeszcze nie wiem jak to rozwiązać...
Biorę czynny udział w przygotowaniach, siostra ma dopiero 23lata więc emocji jest mnóstwo a zdecydowania brak, słowem potrzebuje chłodnej głowy do decydowania:)

nowa_mloda - Sro Sty 16, 2013 5:43 pm

Witam
My podobnie jak NatalLodz będziemy mieć stół w kształcie podkowy. Wesele na około 100 osób. Chcemy postawić plan usadzenia gości przy wejściu i dodatkowo przy każdym miejscu na stole małą wizytówkę z imieniem i nazwiskiem danej osoby.
W ubiegłym roku byliśmy na takim weselu i ten pomysł przypadł nam do gustu :)

Juska - Pon Sie 19, 2013 8:04 pm

My jeszcze się nie zdecydowaliśmy, czy będziemy mieć stoły okrągłe, czy podłużne, ale jakbyśmy nie wybrali plan usadzenia gości i tak wykonamy. Dlaczego? Bo z doświadczenia wiem, że bardzo to ułatwia zorganizowanie się ludzi po wejściu do sali. Prawdopodobnie wykonamy dwa identyczne plany, żeby wszyscy nie musieli tłoczyć się przy jednym. Oprócz tego oczywiście winietki dla każdej osoby na talerzyku :D
Catylyn89 - Pon Sie 19, 2013 9:14 pm

U nas będą okrągłe stoły, po 8-10 osób i też plan stołów będę robić... Będzie on stał przed wejściem do sali weselnej i do tego świadkowie będą mieli plany na kartkach, żeby pomóc gościom w odnalezieniu swojego stolika, do tego winietki ręcznie robione przeze mnie... :smile:
Mężczyzna - Sob Sie 24, 2013 5:53 pm

Dużo też zależy kogo się zaprasza, a kogo nie (i co wypada, a co nie). U nas plan stołów był przedstawiony znajomym i najbliższej rodzinie na kilka dni przed weselem na facebooku, kto chciał to sobie zobaczył i nie było żadnych problemów, żeby goście trafili gdzie mają siedzieć (były 2 długie stoły). Tym, którym nie wypadało bo by uznali to za dziwne itp. było powiedziane pośród najbliższej rodziny, żeby wskazali na sali miejsce gdzie mają siedzieć. Wszyscy sprawnie zajęli miejsca od razu po wejściu na salę bez żadnych problemów
IGRASZKA - Pon Sie 26, 2013 5:52 pm

Naprawdę polecam robienie planu rozsadzenia gości i stołów.
To duża oszczędność czasu i niekiedy nerwów gości na weselu.

Catylyn89 - Nie Paź 26, 2014 10:30 pm

My mieliśmy taki plan stołów.

Wykonanie moje, druk na piance, do tego jeszcze numeracja stolików :)

I polecam, bo taki plan postawiony przed salą, znacznie ułatwia znalezienie swojego stolika. Winietek nie robiliśmy, bo to było już zbędne :)

kiciaeudezet - Pon Paź 27, 2014 11:43 am

My raczej będziemy mieli okrągłe stoły, bardziej nam się podobają i wg nas są bardziej eleganckie:) Plan rozmieszczenia gości oczywiście postawimy na sali :)
Karollka - Pon Paź 27, 2014 11:45 am

M4rcysi4 napisał/a:
U nas były winietki bez planu stołów i goście nie mieli problemów z odnalezieniem swoich miejsc - nie było chaosu :wink:


u nas dokładnie tak samo - same winietki bez planu stołów, zamieszania nie było, każdy znalazł swoje miejsce bez problemu ;)

magda_lena - Pon Gru 01, 2014 10:37 am

U nas będą winietki i dwie osoby do wskazywania miejsca :)
Pani Misiowa - Pon Gru 01, 2014 11:34 pm

Winietki - podstawa, plan stołów - bardzo dobry pomysł :)
Muszkowa - Wto Gru 02, 2014 8:02 am

Ja się właśnie zastanawiam, czy jest sens robić plan stołów, bo u nas będzie podkowa ewentualnie widełki (zależy od ilość gości) i winietki. Może z planem stołów będzie jeszcze mniej zamieszania...?
alekul89 - Wto Gru 02, 2014 8:29 am

U nas też będą prawdopodobnie dwa długie stoły. Do tego winietki. Zrezygnowaliśmy z planu stołów, bo uznaliśmy, że w tym przypadku będzie już zbędny.
Catylyn89 - Sro Gru 03, 2014 1:18 pm

Muszkowa, Hm, sama twierdziłam, że przy winietkach i takim ustawieniu stołów, ich plan jest zbędny, jednak będąc na stażu, wybito mi to z głowy, tłumacząc, że przy winietkach musi on być (ew. musi być rozesłany do gości przed weselem, aby zapoznali się, gdzie siedzą) . Przy okrągłych stołach winietki są zbędne, jeśli jest plan stołów, aczkolwiek przy podkowie i stołach podłużnych, jeśli są winietki, musi być też plan.

Ale róbcie jak Wam pasuje :)

herbatnik - Sro Gru 03, 2014 3:43 pm

ja będę robić winietki, ale planu stołów raczej nie, znam trochę moich gości i wiem, że od razu rzucą się do krzeseł nie zwracając uwagi, czy jest jakiś plan :) więc najpewniej uświadomię kilka osób, gdzie należy kogo pokierować a dalej już się wszyscy znajdą, ewentualnie się przemieszają, ale na to nie mam wpływu :)
jak sobie przypomnę wesela, na których byłam, to zazwyczaj od razu po wejściu do sali słyszałam "wy siedzicie po lewo na końcu" i już dalej sama trafiałam do miejsca z moim nazwiskiem :)

emilka_l - Sob Gru 06, 2014 6:07 pm

plan stolow moze sie przydac juz podczas zabawy by trafic do siebie ;-)
dorotka0603 - Pon Kwi 27, 2015 9:11 am

U nas też będą winietki, a do tego przy wejściu będzie stał jeszcze plan stołów :) I zastanawiam się, czy nie zrobić tak, że jak już goście się usadowią to ktoś z obsługi zabierze ten plan stołów.. hmm myślę, że już później ludzie będą pamiętać swoje miejsca :)
pannastara - Pią Maj 08, 2015 6:25 pm

moim zdaniem plan stołów to mus, zwłaszcza przy dużym weselu. zdarzyło mi się szukanie miejsca (z winietką) straaaaaaaaaaaaasznie długo. stoły były złączone w podkowę, ktoś podpowiedział mi, gdzie mw mam szukać, ale okazało się, że zamiast po zewnętrznej, siedzieliśmy po wewnętrznej stronie podkowy ( w sukience nie za bardzo jak mogłam przechodzić pod/nad stołem). to oczywiście drobiazg, ale przeciskania się można było uniknąć :-)

dorotka0603, tablicę po pierwszym rozsadzeniu oczywiście można usunąć. no chyba że jest tak piękna, że sama w sobie będzie ozdobą sali :-)

dorotka0603 - Pią Maj 08, 2015 6:39 pm

pannastara, racja! będzie piękna to nie będzie trzeba chować! :)
tekla123 - Sro Maj 04, 2016 12:03 pm

u nas tablicy nie było, ale świadkowie oraz rodzice mieli kartkę z rozpiską gdzie kto ma siedzieć i poszło to dość sprawnie. ale nie mieliśmy dużego wesela.
Gomigo - Nie Lip 03, 2016 8:32 am

Moja siostra dała każdemu plan stołów i było po sprawie. Oczywiście plan dała na kilka dni wcześniej :) Dlatego usadzenie dużej liczby gości poszło u niej bardzo szybko.
Vanilde - Nie Wrz 23, 2018 12:11 am

Fajnie się czytało stare posty z początku tego wątku - widać, jak bardzo zmieniła się moda ślubna, bo teraz plan stołów i winietki są już raczej normą :-)

My będziemy mieć okrągłe stoły, więc początkowo myśleliśmy, żeby mieć tylko plan stołów i numerki, bez winietek. Jednak zdecydowaliśmy, że będą te winietki, bo to zawsze dodatkowe ułatwienie.

Nie spodziewam się problemów z kolejką do planu stołów, bo goście nie będą na nas czekać pod salą, tylko wchodzić od razu po przyjeździe i czekać w środku. Więc zakładam, że jak już wejdziemy jako PM na salę, to każdy będzie znał swoje miejsce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group