Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

Forum Weselne miasta Łodzi Strona Główna Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Wasze albumy zdjęć ALBUM
Regulamin forum REGULAMIN
Reklama w serwisie REKLAMA

Poprzedni temat «» Następny temat
Formalności
Autor Wiadomość
*Asiek 
Moderator
Czarownica vel Anioł


Dołączyła: 05 Sty 2004
Posty: 2217
Skąd: Kiedyś Łódź
Wysłany: Nie Lut 29, 2004 9:27 pm   Formalności

?lub kościelny

Według obowiązującej tradycji ?lub kościelny zawierany jest w parafii panny młodej, jednak coraz częściej odchodzi się od tego zwyczaju i młode pary zawierają związek małżeński w parafii pana młodego lub w całkiem innej parafii. Należy jednak pamiętać, że polskie prawo nie uznaje samego ślubu kościelnego, w związku z tym należy dodatkowo zawrzeć związek małżeński przed urzędnikiem stanu cywilnego lub dopełnić pewnych czynności administracyjnych aby ślub kościelny spełniał warunki ślubu konkordatowego.

Formalności:

Kiedy ustalicie wstępnie datę ślubu zarezerwujcie termin w parafii, ponieważ może się zdarzyć, że akurat w ten dzień i na tą konkretną godzinę jest lub będzie więcej chętnych. Jednocześnie dowiedzcie się o terminie rozpoczęcia kursu przedmałżeńskiego, trwającego około 8 tygodni. Jest on bezwzględnie wymagany przez wszystkie parafie do zawarcia ślubu kościelnego.

Trzy miesiące przed wyznaczonym terminem ślubu musicie się zgłosić do kancelarii parafialnej z wymaganymi dokumentami:
:arrow: ?wiadectwo bierzmowania, świadectwo chrztu (oba wystawione nie dawniej niż trzy miesiące przed wizytą w kancelarii).
:arrow: Zaświadczenie o ukończeniu kursu przedmałżeńskiego lub zaświadczenie o bieżącym uczestnictwie w takim kursie.
:arrow: Wasze dowody osobiste.

Na podstawie dostarczonych przez Was dokumentów urzędnik kościelny kancelarii parafialnej sporządzi tzw. Protokół przedślubny oraz zapisze tzw. Zapowiedzi. Zapowiedzi zostaną wygłoszone w parafiach obojga przyszłych małżonków. Koniecznie musicie pamiętać o tym, że jeżeli należycie do różnych parafii zawiadomienie o zapowiedziach oraz prośbę o nie w drugiej parafii musicie złożyć sami na własną rękę ( nie zostanie ona przesłana automatycznie z parafii gdzie odbędą się uroczystości).

Równocześnie musicie przystąpić do sakramentu spowiedzi i pokuty. Bezpośrednio przy konfesjonale zaznaczcie, że jest to spowiedź przedślubna, dostaniecie wtedy wpisy do stosownych formularzy, które złożycie w kancelarii parafialnej w niedalekiej przyszłości.

Kiedy zapowiedzi zostaną ogłoszone musicie koniecznie dostarczyć do kancelarii parafialnej zaświadczenie o tym, że stały się one faktem.

W ostatni dzień przed ślubem narzeczeni zobowiązani są jeszcze raz przystąpić do sakramentu spowiedzi.

W dniu ślubu wszystkie pozostałe obowiązki w kancelarii parafialnej spoczywają na świadkach. To oni dostarczają księdzu formularze od spowiedzi oraz obrączki

W sytuacji kiedy zawieracie związek małżeński w parafii innej niż ta, do której należy przynajmniej jedno z Was musicie uzyskać tzw. Licencję na ślub, jednak te formalności załatwia duchowny, który będzie Wam tego ślubu udzielał.

Tekst zaczerpnięty z netwesele.pl
_________________
Ostatnio zmieniony przez Asiek Czw Maj 27, 2004 6:56 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mischelle22 


Wiek: 42
Dołączyła: 27 Gru 2003
Posty: 1211
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Mar 01, 2004 11:39 am   

Na naszej stronie wesela też jest sporo informacji
http://www.wesele-lodz.pl/kosciol.php
 
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 4:57 pm   formalności do slubu konkordatowego

Wiadomo że do ślubu koscielnego tego typu potrzebny jest również papierek z USC:

zaświadczenie o braku okoliczności wykluczających zawarcie małżeństwa ( w 3 egzemplarzach )
...

-czy wszystkie egzemplarze są potrzebne do złożenia w kościele?
-czy potrzebne są, oprócz dowodu jakieś papierki do USC w tej sprawie czy już wszystko tam mają??
-czy płaci się coś właśnie wtedy przy odbiorze papierków?? ile?
-czy załatwia się to w jednym okienku??

:roll:
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 5:18 pm   

chyba są potrzebne jeszcze : zaświadczenie o braku okoliczności wykluczających zawarcie związku małżeńskiego oraz skrócony akt urodzenia :)
_________________

 
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 5:22 pm   

no to teraz nie wiem jak z tym aktem urodzenia? czy z aktem urodzenia do USC czy tylko w USC z okienka do okienka?? :shock:

ale aktu urodzenia do kościoła już nie?

Kati: jak się okazuje musze to załatwić w tym tygodniu :roll: bo ksiądz lubego zażyczył sobie właśnie papierek z USC że będzie mu potrzebny do zapowiedzi (?!) A że luby jest spoza łodzi to lepiej go w te papierki zaopatrzyć żeby nie jeżdził dwa razy...
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 5:34 pm   

Hmm jej za bardzo to się jeszcze nie oriewntowałam

To list, jaki dostałam od proboszcza po moim pytaniu o formalności

Termin zarezerwowany !
Należy zgłosić się w pierwszej połowie kwietnia. Doręczyć:
metrykę chrztu, formularze z USC, kurs przedmałżeński.
Pozwolenie powinno być z parafii narzeczonej lub narzeczonego w tej formie -
"Wyrażam zgodę żeby wszystkie formalności zostały załatwione w parafii św. Katarzyny"
Nie musi być licencja !
Można otrzymać u nas gotowy formularz.
Wszystkie opłaty dopiero w piątek, tydzień przed ślubem.
Opłata zależy od życzeń: ile kwiatów ijakie, jaki muzyk, itp.

Wszystko do negocjacji.

Pozdrawiam

Ks. Mirosław Strożka



Z Urzędu Stanu Cywilnego właściwego dla miejsca zameldowania należy wziąć zaświadczenie (w 3 egzemplarzach) stwierdzające brak okoliczności wykluczających zawarcie małżeństwa. Zaświadczenie to nie może stracić ważności przed wyznaczoną datą ślubu.
3 miesiące przed ustaloną data ślubu, spisuje się protokół przedślubny. Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej z następującymi dokumentami:

dowód osobisty
metryka chrztu
zaświadczeniem o bierzmowaniu jeżeli nie zaznaczono tego na świadectwie chrztu
zaświadczenie z U.S.C. o braku okoliczności wykluczających zawarciu małżeńs
_________________

 
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 5:49 pm   

czyli wynika z tego że akt urodzenia to już jakos wewnętrznie załatwia się w USC - znaczy się mają wszystkie dane na miejscu...

CZy ktoś zna aktualne opłaty w USC?

jeszcze jedno pytanko mi się nasuwa:
czy wie Ktoś może czy po akt chrztu zwrócić się TRZEBA do kościoła gdzie miało się chrzest czy MO?NA do parafi gdzie wszystkie dane są (hmm powinny być)?
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 5:59 pm   

Dokumenty potrzebne do zawarcia związku małżeńskiego:

1) kawaler - panna
- dowód osobisty,
- odpis skrócony aktu urodzenia.

2) wdowiec – wdowa:
- dowód osobisty,
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu zgonu małżonka.

3) rozwiedziony – rozwiedziona:
- dowód osobisty,
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie.

Osoby nie składają odpisów skróconych akt stanu cywilnego, jeżeli został sporządzony w USC w którym nastąpi sporządzenie aktu małżeństwa.

Opłata skarbowa za sporządzenie aktu małżeństwa - 75 zł.

Terminy:
Złożenie dokumentów do ślubu cywilnego: Od 6 miesięcy do 1 miesiąca przed planowaną datą ślubu cywilnego. Termin ten może ulec skróceniu, jeżeli przemawiają za tym ważne względy.
Złożenie dokumentów do ślubu wyznaniowego ze skutkami cywilnymi: do 3 m-cy przed planowaną datą ślubu wyznaniowego.


Szczegółowych informacji udziela:

Urzędy Stanu Cywilnego
Wydział Urząd Stanu Cywilnego Łódź - Bałuty
tel.: +48 (42) 638-50-90

Urzędy Stanu Cywilnego
Wydział Urząd Stanu Cywilnego Łódź - Górna
tel.: +48 (42) 638-58-01, 638-58-00

Urzędy Stanu Cywilnego
Wydział Urząd Stanu Cywilnego Łódź - Centrum (?ródmieście, Widzew, Polesie)
tel.: +48 (42) 638-54-98, 638-53-03


Akt urodzenia musisz sama dostarczyć do USC. Jest on chyba wydawany tylko w delegaturze Łódź - Widzew, z tego co słyszałam...
Dopiero z tym aktem idziesz do USC w miejscu zameldowania i tam załatwiasz resztę
_________________

 
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 6:20 pm   

Kati - jesteś niezastąpiona! daje to już jakąś jasność w temacie :)
Jak załatwie to wszystko to napiszę ..
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 7:11 pm   

Kati napisał/a:
Akt urodzenia musisz sama dostarczyć do USC. Jest on chyba wydawany tylko w delegaturze Łódź - Widzew, z tego co słyszałam...

A dokładnie jest to USC-Centrum, al. Piłsudskiego 100. Znajdują się tu akty wszystkich urodzonych w Łodzi.

Skrócony odpis aktu urodzenia jest potrzebny do uzyskania zaświadczenia o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa. Podanie o wydanie skróconego aktu urodzenia może złożyć każdy (nawet osoba niespokrewniona) i trzeba kupić znaczki skarbowe za 20 zł (5 zł podanie i 15 zł odpis). Natomiast odebrać może tylko sam zainteresowany bądź osoba spokrewniona z dowodem osobistym wnioskodawcy.
Na akt czeka się kilka dni lub nawet do 2 tygodni.


Agni napisał/a:
no to teraz nie wiem jak z tym aktem urodzenia? czy z aktem urodzenia do USC czy tylko w USC z okienka do okienka?? :shock:

CZy ktoś zna aktualne opłaty w USC?

Resztę formalności (zaświadczenie o braku przeszkód) załatwia się w USC właściwym dla miejsca zameldowania jednego z narzeczonych.

Po odbiorze aktu trzeba kupić znaczek skarbowy za 75 zł i wraz z dowodami oboje narzeczeni muszą się udać do kierownika USC. Tam się wypełnia podanie potrzebne do wydania zaświadczenia o braku przeszkód, daje znaczek skarbowy i czeka około tygodnia na decyzję.
Zaświadczenie może odebrać jedno z narzeczonych. Wszystkie 3 kopie zanosi się do kościoła. Jedna kopia zostanie w kościele, drugą ksiądz wyśle do USC, trzecią dostaną Młodzi - z podpisami po zawarciu małżeństwa.
I właśnie z tym dokumentem trzeba iść po około 2 tygodniach po odbiór skróconego aktu małżeństwa do USC właściwego dla parafii w której brano ślub. Może to zrobić jedno z małżonków.

Odpis aktu urodzenia zostaje w USC, więc siłą rzeczy nie zanosi się go do kościoła.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Ostatnio zmieniony przez kryszka Sro Sty 19, 2005 5:15 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
just_Kate 

Wiek: 47
Dołączyła: 26 Mar 2004
Posty: 719
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 7:56 pm   

A mnie się wydaje, że z tym skróconym odpisem aktu urodzenia to jednak jest tak jak w W-wie, tzn. w związku z tym, że archiwum mają w jednym miejscu to właśnie tam je się odbiera. W Łodzi to jest ten USC na Piłsudskiego (być może, jak pisze Kati jest to usc Łódź-Widzew, ja nie pamiętam). I z tego co pamiętam, po odebraniu idzie się z tym skróconym aktem ur. od razu do usc właściwego dla parafii, w której bierzecie ślub...
_________________
Życzę miłego dnia Gość ;)
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 8:03 pm   

just_Kate napisał/a:
A mnie się wydaje, że z tym skróconym odpisem aktu urodzenia to jednak jest tak jak w W-wie, tzn. w związku z tym, że archiwum mają w jednym miejscu to właśnie tam je się odbiera. W Łodzi to jest ten USC na Piłsudskiego (być może, jak pisze Kati jest to usc Łódź-Widzew, ja nie pamiętam). I z tego co pamiętam, po odebraniu idzie się z tym skróconym aktem ur. od razu do usc właściwego dla parafii, w której bierzecie ślub...


Hmm to by sie pokrywało z moją wiedzą :roll: :)

[ Dodano: Wto Sty 18, 05 20:04 ]
kryszka napisał/a:


Kati napisał/a:
Akt urodzenia musisz sama dostarczyć do USC. Jest on chyba wydawany tylko w delegaturze Łódź - Widzew, z tego co słyszałam...

Nieprawda.
Po akt urodzenia trzeba pójść do USC właściwego ze względu na miejsce urodzenia (szpital).
W jednym miejscu akty wydają tylko w Warszawie. :wink:

.


Archiwum zajmuje sie jedna delegatura, a zaświadczenia wydają rejonowe :hm:
_________________

 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 8:09 pm   

just_Kate napisał/a:
I z tego co pamiętam, po odebraniu idzie się z tym skróconym aktem ur. od razu do usc właściwego dla parafii, w której bierzecie ślub...

Na pewno nie. :)


Ale serio - jutro dzwonię do USC.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Ostatnio zmieniony przez kryszka Sro Sty 19, 2005 8:56 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 8:10 pm   

Zadzwoń to wyjaśnimy kwestię, żeby inne osoby miały jasność ( i ja też - bo jeszcze nie załatwiałam ) :mrgreen:

Jak coś to popoprawiamy te posty i będzie OK :graba:

Prowadzeni archiwum akt stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów, zdarzeń, które nastąpiły w Łodzi w okresie ostatnich 100 lat oraz akt odtworzonych w postępowaniu sądowym w okresie od dnia 28 października 1974r. do 30 kwietnia1952r.
* zadania wykonywane przez USC Łódź- Centrum Delegatury Łódź-Widzew.

Wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu


* w miejscu urodzenia (szpital)




Przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie związku małżeńskiego oraz oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przez zawarciem małżeństwa w ciągu 3 m-cy od uprawomocnienia się rozwodu,
- uznaniu dziecka przez biologicznego ojca,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki
- zmianie imion dziecka (w ciągu 6 m-cy od daty sporządzenia aktu urodzenia)


* delegatura właściwa dla miejsca zameldowania (tam gdzie bierzemy ślub)



INFORMACJE POCHODZ? ZE STRONY URZ?DU MIASTA LODZI

p.s. Ale i tak lepiej zadzwonić
 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 18, 2005 8:48 pm   

Robi się coraz ciekawiej. :lol: Do jutra umrę z ciekawości. :wink:
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
opium 


Wiek: 42
Dołączyła: 29 Wrz 2004
Posty: 181
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 8:35 am   

Ja też czekam z niecierpliwością i moją niewiedzą w tym temacie - jeszcze wszystko przde mną..







... i tylko mi czasu brak ... czasu brak ...
 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 9:13 am   

Dzwoniłam :) i już poprawiłam posty.

Akty urodzenia na Piłsudskiego, zaświadczenie potrzebne do ślubu konkordatowego w USC właściwym dla miejsca zameldowania jednego z narzeczonych.


Kati, podaj proszę dokładnie stronki skąd wzięłaś te informacje, bo ja nie mogę ich znaleźć na stronie UMŁ.

Przeczytałam Pani dokładnie ten fragment:
Kati napisał/a:
Wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu


* w miejscu urodzenia (szpital)

i stwierdziła że ona o tym nic nie wie i mam załatwiać tak ja mi powiedziała.


Znalazłam za to coś co temu przeczy:
Cytat:
w przypadku ślubu wyznaniowego ze skutkami cywilnymi – zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wydaje Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego miejsca zamieszkania jednej z osób zamierzających zawrzeć małżeństwo.

?ródło:http://www.uml.lodz.pl/in...430f7e3f9aff67f :arrow: akta stanu cywilnego :arrow: małżeństwo



Kati napisał/a:
Przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie związku małżeńskiego oraz oświadczeń o:[...]

* delegatura właściwa dla miejsca zameldowania (tam gdzie bierzemy ślub)

To też jest zupełnie dla mnie bez sensu. :roll: Przecież ślub niekoniecznie bierze się tam gdzie jest się zameldowanym.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 11:58 am   

Dziewczyny! USC na Piłsudskiego obejmuje 3 rejony: WIDZEW, POLESIE i CENTRUM - może stąd te rozbieżności?


:shock: ale temat się rozwinął - ja idę jutro do USC - i skonfrontuję to z rzeczywistością - mam o tyle dobrze żę USC na Piłsudskiego jest również dla mojego miejsca zameldowania - ale nie pokrywa się z miejscem urodzenia (Górna) więc bedzie wiadomo jak z tymi aktami urodzenia - ale na czuja - to wydają właśnie w tym centralnym więc jestem dobrej myśli..
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 4:07 pm   

Hmm ja też skapitulowałam - co do aktu ur. jestem pewna, a co do reszty nie... :? hihih ale numer

Kryszko tam jest taki plik w dziale Urząd Stanu Cywilnego z zadaniami delegatur - stamtąd kopiowałam tekst
_________________

 
 
 
pipi 


Wiek: 47
Dołączyła: 11 Lut 2004
Posty: 902
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 4:25 pm   

Możecie się podpytać na naukach o sprawy papierkowe - tam powinni Wam wszystko wyjaśnić - nawet sprawy dotyczące USC. :D
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 4:28 pm   

Kurcze neistety skończyłam już nauki i nie zapytałam... ratuje mnie telefon lub wizyta w USC :?
_________________

 
 
 
pipi 


Wiek: 47
Dołączyła: 11 Lut 2004
Posty: 902
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 4:35 pm   

A u Ciebie Kati nie pokrywa się parafia z miejscem zameldowania? - no bo rozumiem że w tym miejscu jest dylemat :graba:
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 5:12 pm   

No dokładnie - ściślej mówiąc - moja parafia jest w ogóle innego wyznania i mieści się w Łodzi. Zameldowana jestem natomiast w Zgierzu gdzie biorę ślub...

Zatem: Urodzona - Bałuty, Szpital Jordana
Zameldowana - Zgierz
Parafia rodzima - św Franciszka Łódź
Parafia ślubna - św Katarzyny Zgierz
Akt urodzenia - Archiwum USC na widzewie...


HELP :sciana:
_________________

 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 5:31 pm   

Dziewczyny, no przecież dzwoniłam i kobieta powiedziała mi to co jest w moim pierwszym poście. Nic odkrywczego tu już nie wymyślicie. :wink:



I sorry że męczę, ale naprawdę chciałabym wyjaśnić tą kwestię, bo wprowadza wiele nieporozumienia:
Kati napisał/a:
Kryszko tam jest taki plik w dziale Urząd Stanu Cywilnego z zadaniami delegatur - stamtąd kopiowałam tekst

http://www.uml.lodz.pl/doc/bip/usc040217.doc - owszem tutaj, ale nigdzie nie jest napisane że cytowane przez ciebie sprawy (druga i trzecia) prowadzą urzędy napisane zieloną czcionką :roll: , no chyba że ja nie widzę
Nawet przeczytałam Ustawę - Kodeks rodzinny i opiekuńczy i nic tam nie ma o właściwościach USC.



[ Dodano: Sro 19 Sty, 2005 5:35 pm ]

Kati napisał/a:
HELP :sciana:

Kati - dla mnie Twoja sytuacja jest jasna i klarowna.
Po odpis aktu urodzenia idziesz na Piłsudskiego, resztę dokumentów załatwiacie w USC Zgierz lub USC połówka, odbiór aktu małżeństwa - USC Zgierz.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 5:42 pm   

nO SPOKO :) Kto pyta nie błądzi :wink:

to proszę mi jeszcze powiedzieć: czy zaświadczenie o braku przeszkód do zawarcia związku załatwiam w Zgierzu?
i już będę szczęśliwa :mrgreen:
_________________

 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 6:02 pm   

Kati napisał/a:
to proszę mi jeszcze powiedzieć: czy zaświadczenie o braku przeszkód do zawarcia związku załatwiam w Zgierzu?

Musicie iść razem do Twojego USC w Zgierzu lub USC połówka.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Sro Sty 19, 2005 6:04 pm   

Alleluja :mrgreen:
_________________

 
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 24, 2005 11:03 am   

byłam w urzedzie: oczywiście nie sparwdziłam dobrze adresu i poszłam tam gdzie myślałam gdzie jest, czyli tam gdzie był, czyli na przeciwko starego centralu :oops:
urząd jednak jest od kilku lat na piłsudskiego 100 - co oznacza że jeszcze za geantem :roll: (nawet jak bym sparwdziła numer to pewnie zrobiłabym taki sam błąd)

ostatecznie trafiłam i do odebrania odpis urodzenia jest na nastepny dzień - płaci się 20zł. budynek jest dobrze opisany, w środku strzałki informacyjne więc pogubić się nie można :wink:

natomiast rejestracja związku małżeńskiego - dla mnie w tym samym USC : znaczek skarbowy 75zł.
Urzędnik wszystko wyjaśnia - również to że faktycznie akt małżeństwa będzie do odebrnia w USC dzielnicy gdzie kościół - bo kościół tam odsyła dane.
 
 
megi 
Firma


Wiek: 42
Dołączyła: 16 Lut 2005
Posty: 739
Skąd: łódź
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 5:50 pm   

mam pytanko dlaczego akty chrztu nie moga być te co mam w domu? po co znow je wyciągać? i skad je teraz wziąść? prosze napiszcie
_________________

 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 6:02 pm   

Megi: po prostu paiery takie mają jakiś okres wazności - np. urzędowe-akty urodznia 3 m-ce.
co do aktów chrztu to przedewszystkim na nich jest odnotowane też bierzmowanie i wtedy masz 2 informacje w jednym (ja miałam i tak biegania dodatkowego przez bałagan koscielny ale to już trzeba mieć szczęście..) a jaki maja okres wazności to nie mam pojęcia..
 
 
megi 
Firma


Wiek: 42
Dołączyła: 16 Lut 2005
Posty: 739
Skąd: łódź
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 6:21 pm   

a skąd mam wyciągnąć akt chrztu, z parafii w której miałam chrzest czy biezmowanie, a może on jest w mojej parafii>/?
_________________

 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 6:23 pm   

akt chrztu jest tam gdzie miałas chrzest i zasada funkcjonowania ich kartotek jest taka że wszystkie informacje - czyli bierzmowanie są odsyłane właśnie do tej macierzystej parafii (powinny być). O slubie tez tam będą odesłane.
 
 
megi 
Firma


Wiek: 42
Dołączyła: 16 Lut 2005
Posty: 739
Skąd: łódź
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 6:28 pm   

dziękuje bardzo agni :graba:
_________________

 
 
gosiaczek 

Dołączyła: 27 Sie 2004
Posty: 645
Skąd: stąd i z owąd
Wysłany: Pią Mar 11, 2005 8:33 am   

A okres ważności świadectwa chrztu wypisywanego do ślubu to sześć miesięćy (wg niektórych źródeł trzy)
 
 
Gniesia 


Wiek: 43
Dołączyła: 28 Wrz 2004
Posty: 123
Skąd: Pilawa
Wysłany: Pią Mar 11, 2005 9:45 am   

Ja biorę ślub w innej parafi niż moja i mojego P.
Czy dobrze zrozumiałam, że do USC mam iść swojego lub P.?
I jeszcze jadno pytanie jeżeli pójdziemy do mojego USC to P. nie musi dostarczać żadnych dokumentów od siebie (prócz odpisu aktu urodzenia)?
I na koniec gdzie będzie akt ślubu w USC do którego należy parafi gdzie bierzemy ślub i czy tamten USC wyśle papiery sam do mojego USC i P.? Dopytuje się tak bo słyszałam, że jeżeli do tygodnia odbierze się swój odpis akt ślubu to nie trzeba będzie za niego płacić a nie wiem gdzie on będzie :roll:
_________________
::: 23 lipca 2005r. :::
 
 
 
Agni 


Wiek: 48
Dołączyła: 02 Sie 2004
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Mar 11, 2005 11:02 am   

Gniesia napisał/a:
Ja biorę ślub w innej parafi niż moja i mojego P.
Czy dobrze zrozumiałam, że do USC mam iść swojego lub P.?
I jeszcze jadno pytanie jeżeli pójdziemy do mojego USC to P. nie musi dostarczać żadnych dokumentów od siebie (prócz odpisu aktu urodzenia)?
I na koniec gdzie będzie akt ślubu w USC do którego należy parafi gdzie bierzemy ślub i czy tamten USC wyśle papiery sam do mojego USC i P.? Dopytuje się tak bo słyszałam, że jeżeli do tygodnia odbierze się swój odpis akt ślubu to nie trzeba będzie za niego płacić a nie wiem gdzie on będzie :roll:


:arrow: tak: idziecie do wybranego z ww USC
:arrow: do spisania aktu ślubu potrzebne są tylko odpisy i dowody osobiste
:arrow: USC parafi - spytasz w parafii gdzie odsyłają :graba: odbierasz swoje papierki tam a reszta cię już nie obchodzi - tzn. to do którego archiwum i kiedy odsyłają..
:arrow: jesli nie odbierzesz w terminie (1-2 tyg nie wiem dokładnie) to odeślą tam gdzie był spisywany.
 
 
aniaw 

Dołączyła: 12 Lip 2004
Posty: 13
Skąd: łódź
Ostrzeżeń:
 3/3/7
Wysłany: Nie Mar 13, 2005 9:51 am   

wiecie co z tymi swistkami to jest tak :

:arrow: akt urodzenia zalatwiamy na Pilsudskiego
:arrow: a papierek potrzebny do slubu konkordatowego mozna zalatwic i na Pilsudskiego i w swoim urzedzie (i tutaj tylko i wylacznie jesli mamy akt urodzenia wciagniety z Pilsudskiego)

nie ma znaczenia gdzie wydadza zaswidczenie!!!
 
 
megi 
Firma


Wiek: 42
Dołączyła: 16 Lut 2005
Posty: 739
Skąd: łódź
Wysłany: Wto Mar 29, 2005 11:53 pm   

A więc ja dzis załatwiałam sprawy w urzedzie łódź grna , akt urodzenia miałam stary_- normalnie pani przyjeła, mój ukochany nie miał wcale- więc dla wszstkich wyciaganie jest na ul. piłsudskiego, dwa dowody osobiste i wszystko> CZEKALI?MY 15 MINUT NIE DWA TYGODNIE!!!!!NA POZWOLENIE ! i wszystko juz załatwione!
_________________

 
 
gambi 


Wiek: 44
Dołączyła: 05 Sty 2005
Posty: 509
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 30, 2005 8:39 am   

czy ktos orientuje sie jak to jest : dostajemy oryginal aktu slubu i odpisy, tak??

wiem, ze bede potrzebowala co najmniej 2 dodatkowe oryginaly, albo odpisy od oryginalu, nie wiecie ile kosztuje jeden? chodzi mi oczywiscie o znaczki skarbowe?

czy ktos moze sie orientuje jak to dokladnie wyglada z tym aktem slubu i odpisami itd.
bede wdzieczna za kazda wiadomosc, ponoc w moim przypadku bez 2 oryginalow ani rusz.
_________________

Miłego dnia Gość ;)
Ostatnio zmieniony przez gambi Pon Kwi 11, 2005 1:42 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Sro Mar 30, 2005 1:34 pm   

megi napisał/a:
MINUT NIE DWA TYGODNIE!!!!! NA POZWOLENIE ! i wszystko juz załatwione!


Możliwe, ale np. na akt urodzenia ja czekałam 2 dni, a A. ponad 2 tyg.... :shock:
Radzę zatem nie zostawiać tych spraw na ostatnią chwilę mimo wszystko :roll:
_________________

 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 30, 2005 5:14 pm   

gambi napisał/a:
czy ktos orientuje sie jak to jest : dostajemy orginal aktu slubu i odpisy, tak??

Dostaje się tylko 3 odpisy skrócone, nie oryginały aktu ślubu. I te 3 odpisy są wliczone w "cenę ślubu".


gambi napisał/a:
wiem, ze bede potrzebowala co najmniej 2 dodatkowe orginaly, albo odpisy od orginalu, nie wiecie ile kosztuje jeden? chodzi mi oczywiscie o znaczki skarbowe?

Nie wiem czy w ogóle istnieje coś takiego jak oryginały, które na dodatek wydają. :roll: Na pewno można złożyć podanie o odpis pełny, nie skrócony. Koszt takiego odpisu jest na pewno wyższy niż skróconego, ale o ile to nie pamiętam.
Na pewno za podanie trzeba zapłacić 5 zł w znaczkach skarbowych. A skoro zwykły odpis kosztuje 15 zł to pełny pewnie ze dwa razy więcej.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
just_Kate 

Wiek: 47
Dołączyła: 26 Mar 2004
Posty: 719
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 31, 2005 10:32 am   

kryszka napisał/a:

Dostaje się tylko 3 odpisy skrócone, nie oryginały aktu ślubu. I te 3 odpisy są wliczone w "cenę ślubu".


Dzięki Kryszka za wyjaśnienie, bo już zaczęłam się martwić, że tego oryginału nie dostałam. :roll: :lol: :wink:
W sumie to może nawet troszkę przykro, bo chciałoby się mieć taki oryginał, ale... nie po to w sumie ślub brałam. :mrgreen:
_________________
Życzę miłego dnia Gość ;)
 
 
gambi 


Wiek: 44
Dołączyła: 05 Sty 2005
Posty: 509
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 31, 2005 11:11 am   

Dziekuje Kryszko za wyjasnienia.
chodzi na pewno o odpis pelny - juz bede wiedziala, ze to sie tak nazywa, a potrzebne to bedzie przy zalatwianiu uznania slubu, pozwoleniu na pobyt i innych tego typu.
co ja bym bez Ciebie zrobila :wink:
_________________

Miłego dnia Gość ;)
 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 31, 2005 8:48 pm   

Polecam się :D


just_Kate napisał/a:
W sumie to może nawet troszkę przykro, bo chciałoby się mieć taki oryginał, ale... nie po to w sumie ślub brałam. :mrgreen:

No nie wiem... niektórzy oprawiają sobie w ramki i wieszają na ścianie w bardzo widocznym miejscu. 8) :lol:
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
Gniesia 


Wiek: 43
Dołączyła: 28 Wrz 2004
Posty: 123
Skąd: Pilawa
Wysłany: Pon Kwi 11, 2005 1:20 pm   

Czy do wzięcia pozwolenia potrzebne są jakieś dokumenty. Dziś wybieram się z P. do księdza w jego parafii i powiem szczerze, że nie mamy ze sobą żadnych dokumentów :oops:
_________________
::: 23 lipca 2005r. :::
 
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Kwi 11, 2005 4:32 pm   

Pozwolenia na ślub w innej parafii, tak?

Nie potrzeba (przynajmniej mi nic nie sprawdzano, nawet czy faktycznie jestem parafianką). No a dowód osobisty to chyba większość nosi przy sobie, jeśli już to tylko taki dokument przychodzi mi do głowy że może być potrzebny.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
Kati 


Dołączyła: 23 Lut 2004
Posty: 3262
Skąd: :)
Wysłany: Pon Kwi 11, 2005 6:16 pm   

Ode mnie i od A. dokumentów nie wymagano. Ale radzę mieć przy sobie pieniążki :wink:
_________________

 
 
 
gambi 


Wiek: 44
Dołączyła: 05 Sty 2005
Posty: 509
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Maj 04, 2005 9:06 pm   

Moze komus sie ta informacja przyda:
skrocony akt urodzenia w Polsce jest ważny "dlugo", tylko jesli potrzebny jest za granica jest wazny 3 miesiace - 20zl
?wiadectwo zdolności prawnej do zawarcia zwiazku malżeńskiego jest wazne 3 miesiące - 75zl

A wiec dokumenty można zebrac wczesniej, a do USC nalezy sie wybrac w terminie krótszym niż 3 miesiące do daty slubu, bo "świadectwo zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego" jest ważne 3 miesiace.

Jeśli komuś byłby potrzebny odpis zupełny, to po otrzymaniu skróconego aktu małżeństwa, należy napisać podanie o wydanie odpisu zupełnego, co kosztuje 30zł, a każda kolejna kopia 25zl.
_________________

Miłego dnia Gość ;)
 
 
 
Dotka 


Wiek: 43
Dołączyła: 12 Mar 2005
Posty: 562
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Cze 02, 2005 8:55 pm   

Dziś ze swoim Misiem załatwialiśmy formalności. Najpierw pojechaliśmy o 10.30 na Piłsudskiego wyrobić sobie skrócone akty urodzenia. Odebrać mogliśmy je od godziny 15. (podanie, wniosek kosztuje 5zł, akt skrócony urodzenia 15zł) Przyjechaliśmy trochę przed czasem i już mogliśmy je oebrać. Potem z aktami pojechaliśmy do USC na ul. Pabianicką 2 (moj P jest zameldowany Łódż-Górna, jego parafia to Najświętszej Maryi Panny Matki Odkupiciela i będziemy mieli ślub w kościele św. Wojciecha, Łódż-Górna), wypełniliśmy wniosek i podanie, a po 15 minutach odebraliśmy zaświadczenia o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa (w trzech kopiach-75zł).

U nas wygląda to tak:
Chrzczona byłam na Widzewie (?więtych Apostołów Piotra i Pawła), bo tam kiedyś mieszkali moi rodzice. Natępnie przeprowadziliśmy się na Górną (parafia św. Wojciecha). Komunia, bierzmowanie, msze i religia odbywała się właśnie we Wojciechu. Od kilku lat zameldowana jestem znowu na Widzewie ale uczęszczam nadal do św. Wojciecha, gdzie bedę miała ślub. Moj P zameldowany jest na Gornej (parafia Najświętszej Maryi Panny Matki Odkupiciela).

Zostały nam formalności jeszcze w kościele (a pewnie będziemy musieli jeździć po wszystkich trzech kościłach).
_________________
 
 
 
Linka 


Wiek: 45
Dołączyła: 29 Mar 2005
Posty: 334
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Cze 02, 2005 9:05 pm   

Zupełnie nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego wszędzie czytam, że narzeczeni muszą się stawić w kościele ze wszystkimi dokumentami na trzy miesiące przed ślubem .... - myśmy byli wczoraj tzn mniej niż dwa miesiące przed (byłam trochę zestresowana że tak późno)i ksiądz powiedział, że jeszcze dużo czasu... i mamy przyjść po 15 czerwca. ?? ? Chociaż wiem, że mamy już wszystko i nie musimy się martwić...Ale w sumie wyszło, że jestem jakaś nawiedzona, w gorącej wodzie kąpana czy co? :lol:
_________________


:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
statystyki odwiedzin z innych stron


Publikowanie w całości lub fragmentach treści zawartych na Łódzkim Forum Weselnym bez zgody administratorów forum jest zabronione.
Reklamy
www.foto-sobieraj.com.pl