Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

Forum Weselne miasta Łodzi Strona Główna Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Wasze albumy zdjęć ALBUM
Regulamin forum REGULAMIN
Reklama w serwisie REKLAMA
nostalgia

Poprzedni temat «» Następny temat
O co pytać kamerzyste...?
Autor Wiadomość
Mariusz Muzyk 

Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biała
Ostrzeżeń:
 1/3/7
Wysłany: Czw Lis 06, 2014 12:27 pm   

Warto zapytać czy świeci w oczy ledową lampką z odległości 0,6m ;D Straszenie to męczące i deprymujące ;)

Usunęłam link z podpisu.Moderatorka Asiek
Ostatnio zmieniony przez Asiek Wto Lis 11, 2014 9:21 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ewa91 

Dołączyła: 23 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 1/3/7
Wysłany: Pią Sty 23, 2015 6:32 pm   

Przede wszystkim o doświadczenie, portfolio. Na pewno nie powinniśmy wybierać kamerzysty w ostatniej chwili. Powinniśmy mieć możliwie jak najwięcej czasu na to, aby przyjrzeć się pracy co najmniej kilku. Nie dopuśćmy także do tego, aby wybrali za Nas inni rodzina, znajomi. To Nasz ślub i to My powinniśmy podejmować wszystkie decyzje.

Usunęłam reklamę z podpisu. Moderatorka Asiek
Ostatnio zmieniony przez Asiek Pią Sty 23, 2015 6:54 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MPFWWA 

Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 30, 2015 4:13 pm   

1. doświadczenie - zapytać, ile lat jest na rynku, jakie ma portfolio (warto przeszukać internet w celu sprawdzenia operatora)

2. firma czy osoba prywatna (czy filmowanie jest przedmiotem działalności firmy, czy jest to działalność dodatkowa - słynne opowieści o m.in. taksówkarzu, który w piątek zamieniał się w operatora)

3. jeśli firma czy faktura ew. rachunek (czy dostaniemy dokument księgowy dokumentujący opłacenie usługi)

4. sprzęt - zapytajcie jakim sprzętem będzie nagrywana uroczystość, czy będzie to kamera czy aparat

5. referencje

6. termin oddania materiału - dobrze zmontowany film wymaga czasu, nie mniej nie powinno to przekroczyć 30 dni. Realny termin oddania materiału to 7 - 14 dni

7. możliwość zgłoszenia poprawek - warto zapytać ile razy i w jakiej ilości możemy zgłosić uwagi do zmontowanego materiału, oraz w jakim terminie przysługuje prawo do ich zgłoszenia.

8. na jakim nośniku będzie oddany materiał (dvd, bluray, pendrive...)

9. ile kompletów

10. godziny pracy, jaka dopłata za nadgodziny

11. umowa i jej zapisy - należy dokładnie przeczytać zapisy umowy, czy nie istnieją tam klauzule które ograniczają Państwa prawa lub mogą narazić na odpowiedzialność t.j.:
- klauzula o odpowiedzialności Zamawiającego za zniszczenie sprzętu przez gości - ubezpieczenie sprzętu leży po stronie wykonawcy filmu, a w przypadku zniszczenia sprzętu za zniszczenie odpowiada ten kto tego dokonał.

12. klauzula o braku odpowiedzialności, w sytuacji gdy z winy gości operator nie zdąży nagrać - uwaga taki zapis może się pojawić, dotyczy on sytuacji gdy np. przed wynajętego operatora filmującego ceremonię ślubu, wejdzie jakiś wujek z własną kamerą. Warto powiadomić gości, że za filmowanie odpowiada wynajęta ekipa i żeby nie utrudniali im pracy.

13. ile kamer/aparatów ?

14. użyte urządzenia typu besteady, steadicam, ramie kamerowe, copter. Warto zapytać po obejrzeniu filmu demo, czy cena którą mamy do zapłacenia obejmuje cały sprzęt użyty w obejrzanym materiale.

pozdrawiam

Usunęłam reklamę z podpisu. Moderatorka Asiek
Ostatnio zmieniony przez Asiek Pią Kwi 03, 2015 5:50 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KADR 


Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 38
Skąd: Łowicz
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 10:35 am   

MPFWWA napisał/a:
1. doświadczenie - zapytać, ile lat jest na rynku, jakie ma portfolio (warto przeszukać internet w celu sprawdzenia operatora)

2. firma czy osoba prywatna (czy filmowanie jest przedmiotem działalności firmy, czy jest to działalność dodatkowa - słynne opowieści o m.in. taksówkarzu, który w piątek zamieniał się w operatora)

3. jeśli firma czy faktura ew. rachunek (czy dostaniemy dokument księgowy dokumentujący opłacenie usługi)

4. sprzęt - zapytajcie jakim sprzętem będzie nagrywana uroczystość, czy będzie to kamera czy aparat

5. referencje

6. termin oddania materiału - dobrze zmontowany film wymaga czasu, nie mniej nie powinno to przekroczyć 30 dni. Realny termin oddania materiału to 7 - 14 dni

7. możliwość zgłoszenia poprawek - warto zapytać ile razy i w jakiej ilości możemy zgłosić uwagi do zmontowanego materiału, oraz w jakim terminie przysługuje prawo do ich zgłoszenia.

8. na jakim nośniku będzie oddany materiał (dvd, bluray, pendrive...)

9. ile kompletów

10. godziny pracy, jaka dopłata za nadgodziny

11. umowa i jej zapisy - należy dokładnie przeczytać zapisy umowy, czy nie istnieją tam klauzule które ograniczają Państwa prawa lub mogą narazić na odpowiedzialność t.j.:
- klauzula o odpowiedzialności Zamawiającego za zniszczenie sprzętu przez gości - ubezpieczenie sprzętu leży po stronie wykonawcy filmu, a w przypadku zniszczenia sprzętu za zniszczenie odpowiada ten kto tego dokonał.

12. klauzula o braku odpowiedzialności, w sytuacji gdy z winy gości operator nie zdąży nagrać - uwaga taki zapis może się pojawić, dotyczy on sytuacji gdy np. przed wynajętego operatora filmującego ceremonię ślubu, wejdzie jakiś wujek z własną kamerą. Warto powiadomić gości, że za filmowanie odpowiada wynajęta ekipa i żeby nie utrudniali im pracy.

13. ile kamer/aparatów ?

14. użyte urządzenia typu besteady, steadicam, ramie kamerowe, copter. Warto zapytać po obejrzeniu filmu demo, czy cena którą mamy do zapłacenia obejmuje cały sprzęt użyty w obejrzanym materiale.

pozdrawiam


Ad.1 zazwyczaj na spotkaniu klientowi jest pokazywane portfolio, a to ile ktoś jest lat na rynku nie jest odzwierciedleniem jakości. Są mierni którzy od lat tę miernotę wciskają ludziom.

Ad.2 Znam wielu bardzo dobrze nagrywających, i świetnie montujących ludzi którzy w tygodniu zajmują się inną pracą. Podobnie z fotografami.

Ad.6 "...Realny termin oddania materiału 7-14 dni..."Bardzo proszę nie wciskajcie takich głupot ludziom. Zgodzę się do 30 dni kalendarzowych, ewentualnie max roboczych co uzależnione jest tym czy wesele jest na początku sezonu czy pod jego koniec. Wykonawca też musi doliczyć nieprzewidziane przez niego sytuacje losowe, inne sesje plenerowe które uzależnione są od możliwości i dyspozycyjności innych młodych par, inne zlecenia nie związane z tematem ślubów etc... ale nie dopuszczalne są takie terminy jak nieraz opisywane na tym forum gdzie aż mi się włos na głowie jeżył gdy o nich czytałem. Ważne by w umowie był napisany konkretny czas wykonania usługi na który wyrażają państwo młodzi zgodę

Ad.11 Niestety żadna firma ubezpieczeniowa nie chce ubezpieczyć sprzętu foto wideo. Łatwiej jest młodym jako organizatorom wykupić polisę oc dla gości która obejmie nie tylko ewentualne zniszczenia sprzętu fotografa czy kamerzysty ale też straty w wyniku zniszczenia zastawy, wyposażenia sali samochodów gości etc... Niestety ale to młodzi są organizatorami i to oni odpowiadają za spokój i bezpieczeństwo na weselu. Zresztą mają też prawny obowiązek jako organizatorzy opłacić zaiks za muzykę graną przez zespół.

Z pozostałymi punktami mogę się zgodzić.
Pozdrawiam
_________________
Zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.
Ostatnio zmieniony przez KADR Sro Kwi 01, 2015 10:38 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MPFWWA 

Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 1:55 pm   

Ad.1 zazwyczaj na spotkaniu klientowi jest pokazywane portfolio, a to ile ktoś jest lat na rynku nie jest odzwierciedleniem jakości. Są mierni którzy od lat tę miernotę wciskają ludziom.

- ilość lat na rynku nie jest odzwierciedleniem jakości. Po części jest, ludzie którzy nie mają pojęcia w temacie sami się eliminują przez brak zleceń i takie firmy giną

Ad.2 Znam wielu bardzo dobrze nagrywających, i świetnie montujących ludzi którzy w tygodniu zajmują się inną pracą. Podobnie z fotografami - odsyłam do pkt 6 - jeżeli ktoś zajmuje się czymś innym to nie ma czasu na montaż, dlatego terminy oddania materiału to 30 dni. 7-14 dni to jest realny termin oddania, w zależności od skomplikowania montażu oraz ilości materiału.

Ad. 11 PZU, ubezpieczenie sprzętu elektronicznego, agd itp od wszelkich zdarzeń. Działa na terenie RP a w opcji rozszerzonej na pozostałem państwa.

Usunęłam reklamę z podpisu. Moderatorka Asiek
Ostatnio zmieniony przez Asiek Pią Kwi 03, 2015 5:49 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KADR 


Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 38
Skąd: Łowicz
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 3:52 pm   

MPFWWA napisał/a:
Ad.1 zazwyczaj na spotkaniu klientowi jest pokazywane portfolio, a to ile ktoś jest lat na rynku nie jest odzwierciedleniem jakości. Są mierni którzy od lat tę miernotę wciskają ludziom.

- ilość lat na rynku nie jest odzwierciedleniem jakości. Po części jest, ludzie którzy nie mają pojęcia w temacie sami się eliminują przez brak zleceń i takie firmy giną

Ad.2 Znam wielu bardzo dobrze nagrywających, i świetnie montujących ludzi którzy w tygodniu zajmują się inną pracą. Podobnie z fotografami - odsyłam do pkt 6 - jeżeli ktoś zajmuje się czymś innym to nie ma czasu na montaż, dlatego terminy oddania materiału to 30 dni. 7-14 dni to jest realny termin oddania, w zależności od skomplikowania montażu oraz ilości materiału.

Ad. 11 PZU, ubezpieczenie sprzętu elektronicznego, agd itp od wszelkich zdarzeń. Działa na terenie RP a w opcji rozszerzonej na pozostałem państwa.


Akurat temat PZU przerabiałem z przedstawicielem PZU a także z managerami tej firmy z Warszawy, w zeszłym roku i niestety nie są w stanie ubezpieczyć sprzętu który będzie użytkowany przeze mnie np na weselu. Odmówiono mi ubezpieczenia sprzętu. Owszem od piorunów i przepięć może i tak ale nie o takiej ochronie ubezpieczeniowej rozmawiamy. Bo jeśli pijany wujek rozbije ci obiektyw wart 10000zł albo zaleje winem aparat to uwierz nie znam takiej polisy która by to pokryła. Jedynie OC osoby prywatnej ale o to muszą postarać się organizatorzy. Nie sztuka coś ubezpieczyć sztuka tak ubezpieczyć by w razie uszkodzenia otrzymać rekompensatę. Proponuję przejrzeć rodzaje ryzyk obejmujących polisy o których mówisz. No ale spróbuję jeszcze raz porozmawiać z ubezpieczycielem może coś się zmieniło.

Co do Ad.2 To uzupełnię swoją wypowiedź znam wielu świetnie montujących i świetnie fotografujących ludzi którzy w tygodniu zajmują się czymś innym i w dodatku oddają materiał w realnych terminach, ale znam "firmy" tzw"hurtownie"które zajmują się tylko filmowaniem i fotografią które zatrudniają kilku operatorów a w szczycie sezonu zatrudniają z "łapanki" a na wyniki ich pracy trzeba czekać po pół roku a czasami dłużej. I to właśnie z takimi pseudo firmami zazwyczaj jest najwięcej kłopotów. To takie firmy najbardziej olewają klientów. No cóż jeśli firma nabierze po kilka zleceń na jeden weekend to nie ma opcji by w realnym terminie oddała materiał.

Dlatego najważniejsze jest zawsze konkretne uzgodnienie terminu oddania z podaniem konkretnej daty. Jeśli ten termin będzie długi ale młodzi go zaakceptują to nie ma sprawy. Gorzej jeśli coś jest niedopowiedziane, bo to daje różne możliwości interpretowania.

Ale praktycznie w całości się z Tobą zgadzam, zaznaczam tylko że nie można w takich przypadkach z góry skreślać kogoś tylko dlatego że w tygodniu zajmuje się czymś innym.
Ale rachunki to powinni wszyscy prosić od wykonawców. Szczerze to w ten sposób wspieramy legalnie działające firmy. :)

O wszystko należy pytać nawet o sprawy najbardziej błahe. Wszystko co tu zostało wymienione w punktach MUSI znaleźć się w formie pisemnej na umowie! Nic na słowo! Nic na telefon wszystko pisemnie w dwóch identycznych kopiach. Jedna dla klienta jedna dla wykonawcy.
Pozdrawiam :lol:
_________________
Zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.
 
 
MPFWWA 

Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 5:29 pm   

Nie miałem zamiaru nikogo skreślać, ponieważ są osoby posiadające olbrzymie kwalifikacje oraz spore doświadczenie, ale też niestety są i tacy co psują rynek :)

Wracając do PZU to informację mam z dnia dzisiejszego :)

pozdrawiam

Usunęłam reklamę z podpisu. Moderatorka Asiek
Ostatnio zmieniony przez Asiek Pią Kwi 03, 2015 5:49 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
netpixpl 

Wiek: 26
Dołączył: 16 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: rzeszów
Wysłany: Czw Sie 30, 2018 12:58 pm   

1. Pokaż mi swoje poprzednie filmy
2. Jaki jest dokładny koszt usługi?
3. Jakim sprzętem do nagrywania się posługujesz?
4. Jaka jest twoja wizja naszego filmu ślubnego?
5. Jak chcesz wyróżnić nasz film od innych?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
statystyki odwiedzin z innych stron


Publikowanie w całości lub fragmentach treści zawartych na Łódzkim Forum Weselnym bez zgody administratorów forum jest zabronione.
Reklamy
Zdjęcia ślubne - FOTOJACEK.pl

wesela sala taneczna Łódź

sala weselna łódź

dekoracja światłem łódź

videofilmowanie łódź

www.foto-sobieraj.com.pl