Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

Forum Weselne miasta Łodzi Strona Główna Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Wasze albumy zdjęć ALBUM
Regulamin forum REGULAMIN
Reklama w serwisie REKLAMA

Poprzedni temat «» Następny temat
zwrot VAT za materialy budowlane-wykaz 2013
Autor Wiadomość
Blue 


Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 249
Skąd: Lodz
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 6:44 pm   zwrot VAT za materialy budowlane-wykaz 2013

Czytam przepisy dot. zwrotu VAT za materialy budowlane (2013) i mimo wszystko mam watpliwosci czy bedziemy mogli cos odliczyc.U nas nie bylo generalnego remontu na zasadzie wymiany okien,drzwi itp.

Czy ktores z ponizszych rzeczy zaliczaja sie do ulgi budowlanej?:

1)tapety
2)farby
3)kleje/zaprawy-do tapet,kamieni,paneli gipsowych
4)plyty k-g
5)kable,przewody
6)elementy instalacji hydraulicznej-rury,wezyki,uszczelki
7)plytki ceramiczne
8)szyby,szklo
9)kabina prysznicowa,szafka z umywalka
10)gips
11)kamienie dekoracyjne betonowe
12)progi podlogowe
13)zamek do drzwi wejsciowych
14)elementy instalacji elektrycznej-transformator,czujka,bezpieczniki,roznicowka
15)czwórnik
16)oswietlenia-halogeny,kinkiety
17)listwy przypodlogowe
18)impregnaty (do kamieni)
19)lakier do podlog drewnianych
20) systemy wentylacyjne

Inne rzeczy z rachunkow albo mi ciezko rozszyfrowac bo sa skroty tylko,albo wg mnie sie nie zaliczaja (odnosnie przepisow)

I jeszcze jedno mam pytanie-czy jezeli mieszkanie jest wlasnoscia malzonkow (na akcie wlasnosci sa 2 osoby),to faktury tez powinny byc wystawione na obie osoby czy tylko na jedna?

Dopiero raczkuje w tym temacie,wiec jak ktos cos wie to chetnie poczytam rady.
Ostatnio zmieniony przez Blue Sob Lis 16, 2013 6:44 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sisska 


Wiek: 36
Dołączyła: 06 Kwi 2013
Posty: 1153
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 8:53 pm   

duzo pytan zadalas w jednym poscie :P

tez sie troche tym interesowalam, ale nie az tak szczegolowo. w gazecie wyborczej z 15 pazdziernika 2013 byl artykul na ten temat, ale tez nie tak szczegolowy jak Twoje pytania. w kazdej bibliotece miejskiej powinni miec prenumerate, wiec mozna sie przejsc, poszukac konkretnego numeru i poczytac/skserowac artykul.

moze to cos pomoze?
http://www.pit.pl/wykaz-zwrot-vat/
http://www.wskazniki.pit....ot_vat_1922.php
http://www.transport.gov.pl/2-48243e2927efb.htm
_________________
Ostatnio zmieniony przez Sisska Sob Lis 16, 2013 8:54 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Blue 


Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 249
Skąd: Lodz
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 9:30 pm   

Sisska-dzieki za linki.Zglebie je w wolnej chwili.Wpisane na liste spraw do zalatwienia.

A z tymi 20 punktami-nie licze ze ktos mi je omowi po kolei,myslalam ze moze ktos na 100% wie ze cos sie odlicza lub nie.Podejrzewam ze te symbole PKWiU z faktur pomoga bardzo,bo narazie nie mam faktur tylko rachunki,wiec niesklasyfikowane:)
 
 
Sisska 


Wiek: 36
Dołączyła: 06 Kwi 2013
Posty: 1153
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 9:32 pm   

mam ten artykul z gazety wyborczej, wiec postaram sie zeskanowac w wolnej chwili i podrzucic linka
_________________
 
 
niesia2708 
Kociara :)


Wiek: 38
Dołączyła: 10 Cze 2008
Posty: 2700
Skąd: Piotrków/Tomaszów
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 10:08 pm   

Blue, nie dam sobie ręki uciąć, ale punkty
3)kleje/zaprawy-do tapet,kamieni,paneli gipsowych
4)plyty k-g
5)kable,przewody
6)elementy instalacji hydraulicznej-rury,wezyki,uszczelki
7)plytki ceramiczne
9)kabina prysznicowa,szafka z umywalka
10)gips
17)listwy przypodlogowe

Na pewno farby nie wchodzą.
Co do szafki z umywalką mam wątpliwości bo generalnie umywalka wchodzi, ale jako zestaw ciężko określić wartość samej umywalki. A mebli się nie odlicza.
Jak ja robiłam wniosek to pisałam w wyszukiwarkę np"listwy przypodłogowe PKWiU" i wyskakiwało jaki ma numer i szukałam w tym spisie. Ewentualnie czasem też odsyłało do forum muratora i tam jest sporo postów na temat co się wlicza a co nie.
_________________

 
 
 
mimeczka 


Wiek: 38
Dołączyła: 19 Wrz 2010
Posty: 817
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 11:29 pm   

Na fakturze wystarczą dane jednego z właścicieli, ale na wniosku o zwrot musicie się podpisać oboje.
_________________

 
 
 
Zuza12345 


Dołączyła: 11 Sty 2011
Posty: 1191
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 11:55 pm   

a w ogóle czy tylko paragon wystarczy?
my zbieraliśmy faktury tak jak teściu który odliczał sobie materiały budowlane.
 
 
Blue 


Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 249
Skąd: Lodz
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 12:37 am   

Niesia,mimeczka-dzieki za info:)

Zuza-z tego co wiem sam rachunek nie wystarczy,ale na wystawienie faktury sa 3 miesiace.
 
 
mimeczka 


Wiek: 38
Dołączyła: 19 Wrz 2010
Posty: 817
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 1:26 pm   

Zuza12345 musi być faktura.
_________________

 
 
 
aguuuunia44 


Wiek: 33
Dołączyła: 21 Maj 2010
Posty: 405
Skąd: Głowno/Łódź
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 1:28 pm   

Z tego co pamiętam to nie można odliczyć:
-tapet (ale klej do tapet już chyba można)
-farb
-płyt OSB
-oświetlenia
-szafek z umywalką ( chyba że masz wyszczególnione osobno na fakturze umywalkę i szafkę to wtedy umywalkę można)
-ogólnie produkty w których w nazwie jest słowo "zestaw" (przynajmniej w skarbówce w Głownie takie rzeczy wyrzucałyśmy)

tutaj masz dość dokładny spis rzeczy które można odliczyć (sama częściowo z niego korzystałam jak rozliczałam rodziców i ciocię)
http://nowe2011.cba.pl/lista/lista.pdf

Zuza12345 napisał/a:
a w ogóle czy tylko paragon wystarczy?

musi być faktura i warto zwrócić uwagę czy jest na niej napisane słowo "zapłacono". Bo jeśli nie to trzeba dostarczyć dowód zapłaty. I wiadomo wszystkie korekty faktur jeśli są również trzeba dostarczyć.
_________________



Miłego dnia Gość :)
 
 
Zuza12345 


Dołączyła: 11 Sty 2011
Posty: 1191
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 11:45 pm   

aguuuunia44, dobrze wiedzieć z tym zapłacono, a mam pytanie czy jest jakiś termin w którym należy się rozliczyć?
 
 
Blue 


Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 249
Skąd: Lodz
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 8:27 am   

Zuza z tego co mi wiadomo,to jezeli chcesz sie zalapac na ulgi dot.2013r, no to do konca grudnia:)

Uznalam,ze usiade z naszym robotnikiem poki u nas robia,i przeanalizuje wszystkie rachunki tzn te skroty i niech on mi powie co sie odlicza a co nie.Reszte skonfrontuje w skarbowce.No i czas zaczac krecic sie za fakturami,bo narazie zbieram same rachunki.Ale zdaze,jeszcze jest troche czasu.
 
 
mimeczka 


Wiek: 38
Dołączyła: 19 Wrz 2010
Posty: 817
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 8:45 am   

Blue napisał/a:
Zuza z tego co mi wiadomo,to jezeli chcesz sie zalapac na ulgi dot.2013r, no to do konca grudnia:)
tak do końca grudnia ale 2018r.
_________________

 
 
 
paulinkaaMU 


Wiek: 37
Dołączyła: 15 Sie 2009
Posty: 1509
Skąd: Pabianice/Wrocław
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 9:47 am   

aguuuunia44 napisał/a:
-oświetlenia


radzę sprawdzić tutaj, bo wydaje mi się, że jakiś rodzaj oświetlenia (oprawy do halogenów?) można, ale nie chcę wprowadzać w błąd, co konkretnie.

aguuuunia44 napisał/a:
-tapet


tutaj też kojarzę, że jakiś rodzaj tapet można - ja moje wpisałam (ale wniosek jeszcze nie rozpatrzony, zresztą, przy tych wnioskach duuuuże znaczenie ma praktyka danego US :wink: ), generalnie warto próbować - zawsze US może ewentualnie daną pozycję zakwestionować, niż potem żałować, że czegoś się nie odliczyło :wink:
_________________


 
 
 
Sisska 


Wiek: 36
Dołączyła: 06 Kwi 2013
Posty: 1153
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 9:58 am   

Cytat:
Zwrot podatku VAT za materiały budowlane od 1 stycznia 2014 r. obejmować będzie wyłącznie materiały nabyte przed tą datą. Nie będzie zatem możliwości występowania o zwrot VAT w stosunku do towarów kupionych po 31 grudnia 2013 r. Wyjątkiem będą jednak osoby do ukończenia 36 roku życia, w przypadku których przedłużone zostanie prawo do korzystania ze zwrotu VAT na kolejne lata, niemniej wyłącznie w ograniczonym zakresie.

Dla pozostałych podatników ostateczną datą złożenia wniosku o zwrot VAT od towarów kupionych przed 1 stycznia 2014 r. będzie jednak 31 grudnia 2018 r. Będą istnieć jednak ograniczenia co do terminu składania takiego wniosku. Wniosek o zwrot części wydatków na zakup materiałów budowlanych poniesionych i udokumentowanych fakturą wystawioną dla osoby fizycznej w okresie:

od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. – składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2014 r.;
od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. – składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2015 r.;
od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. – składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2016 r.;
od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. – składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2017 r.;
od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. – składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2018 r."
_________________
 
 
Blue 


Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 249
Skąd: Lodz
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 10:44 pm   

Bylam dzis w urzedzie skarbowym pogadac wstepnie o tych ulgach na VAT odnosnie materialow budowlanych/remontowych.
Babki mowily ze dobra metoda zbierac najpierw rachunki (tak mi robotnicy polecili),a potem poprosic o wystawienie w danym sklepie/markecie faktury zbiorczej-dzieki temu mniej papierow.Wstepny przesiew ktore materialy sie zaliczaja a ktore nie,mozna zrobic na podstawie wykazow (dostalam kserowki,ale to jest to samo co w necie),ale jezeli mamy jakas watpliwosc czy cos sie lapie na ulge czy nie,to lepiej umiescic na fakturze niz ominac.Wtedy po PKWIU oni to wciagna lub odrzuca.Jezeli skladamy papiery (kopie prawa wlasnosci do lokalu i kopie faktur, oraz wypelnione druki VZM-1 i VZM-1/C do konca grudnia,to oczywiscie faktury tez musza byc wystawione do konca roku a na zwrot kasy czekamy do 4 miesiecy...Jezlei skladamy po Nowym roku,np w marcu,to kasa jest szybciej niz w 4 mies.
 
 
Sisska 


Wiek: 36
Dołączyła: 06 Kwi 2013
Posty: 1153
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lis 26, 2013 5:13 pm   

to ja mam teraz pare pytan:
1) jesli paragony/rachunki sa z tego roku to faktury tez musza byc z tego roku, czy moga byc WYSTAWIONE np w styczniu?? (sam zakup odbyl sie np w grudniu 2013 i taka data widnieje na paragonie).

2) jesli mieszkanie jest na mojego narzeczonego to faktury nie moga byc na mnie?

3) w ciagu ilu tyg/mc maksymalnie od zakupu mozna (z reguy) w sklepach typu castorama/obi/leroy merlin/praktiker poprpsic o wystawienie faktury?

Blue napisał/a:
jezeli mamy jakas watpliwosc czy cos sie lapie na ulge czy nie,to lepiej umiescic na fakturze niz ominac.Wtedy po PKWIU oni to wciagna lub odrzuca.

czyli na upartego mozna wrzucic wszystko...?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Sisska Wto Lis 26, 2013 5:14 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
paulinkaaMU 


Wiek: 37
Dołączyła: 15 Sie 2009
Posty: 1509
Skąd: Pabianice/Wrocław
Wysłany: Wto Lis 26, 2013 9:02 pm   

Sisska napisał/a:
3) w ciagu ilu tyg/mc maksymalnie od zakupu mozna (z reguy) w sklepach typu castorama/obi/leroy merlin/praktiker poprpsic o wystawienie faktury?


sprzedający ma obowiązek wystawić fakturę na podstawie paragonu w terminie 3 miesięcy od dnia sprzedaży (w przypadku dział. gosp. termin jest znacznie krótszy, ale wątek dotyczy zwrotu VAT dla os.fiz.) - po tym czasie MOŻE to zrobić na życzenie nabywcy, ale już nie musi - w przypadku marketów budowlanych wątpię, żeby po 3 mies. wystawiali, ale tez sama nigdy po tym terminie nie próbowałam brać faktury, więc pewności nie mam.

Cytat:
2) jesli mieszkanie jest na mojego narzeczonego to faktury nie moga byc na mnie?


moim zdaniem nie, ponieważ:
Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady zwrotu osobom fizycznym części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych przez te osoby w związku z budową i remontem budynku mieszkalnego lub jego części.

2. Zwrot, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wydatków poniesionych i udokumentowanych fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r.

4. Dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków, o których mowa w ust. 1, jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej.

2. Jeżeli osoba fizyczna pozostaje w związku małżeńskim, wniosek może być złożony wspólnie z małżonkiem lub odrębnie przez każdego z małżonków. Jeżeli małżonkowie składają odrębne wnioski, do różnych urzędów skarbowych, są jednocześnie obowiązani zawiadomić o złożeniu wniosku urząd skarbowy właściwy dla złożenia wniosku przez małżonka.

i m.in. na podstawie powyższych przepisów powiedziałabym, że wnioskować mogą tylko małżonkowie, a poniesienie przez nich wydatków powinno byc udokumentowane fakturą wystawiona na jednego z małżonków.

Ale zawsze możesz zgłosić się zdo sprzedającego z fakturą wystawiona na siebie, żeby dokonał korekty - tutaj nie ma terminu;

[ Dodano: Wto Lis 26, 2013 9:05 pm ]
Cytat:
czyli na upartego mozna wrzucic wszystko...?


pewnie, że można - przecież nikt tego nie zabroni - ale po to jest wykaz towarów, których zwrot nie obejmuje, żeby ich nie uwzględniać :) Dla urzędnika byłaby to masa dodatkowej pracy - zamiast dostać szybciej zwrot, tylko wydłużyłabyś jego weryfikację wniosku;

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze warto to umieścić, ale już w przypadkach oczywistych - to bez sensu;
_________________


 
 
 
aguuuunia44 


Wiek: 33
Dołączyła: 21 Maj 2010
Posty: 405
Skąd: Głowno/Łódź
Wysłany: Wto Lis 26, 2013 10:02 pm   

paulinkaaMU napisał/a:
Cytat:
czyli na upartego mozna wrzucic wszystko...?


pewnie, że można - przecież nikt tego nie zabroni - ale po to jest wykaz towarów, których zwrot nie obejmuje, żeby ich nie uwzględniać :) Dla urzędnika byłaby to masa dodatkowej pracy - zamiast dostać szybciej zwrot, tylko wydłużyłabyś jego weryfikację wniosku;

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze warto to umieścić, ale już w przypadkach oczywistych - to bez sensu;

tym bardziej jak się trafi na nerwowego urzędnika. Trzeba uważać z tym wpisywaniem wszystkiego co popadnie bo urząd może nas ukarać za to że chcieliśmy wyłudzić nienależne nam pieniądze.
_________________



Miłego dnia Gość :)
 
 
mimeczka 


Wiek: 38
Dołączyła: 19 Wrz 2010
Posty: 817
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lis 26, 2013 10:12 pm   

Tego wrzucania wszystkiego jak leci to bym jednak nie polecała i nie chodzi tu nawet o potencjalną nerwowość urzędnika. Po prostu ze względu na mierniki szybkości i inne takie cuda w pierwszej kolejności lecą sprawy proste i szybkie żeby ilość spraw załatwionych np w miesiącu była jak największa, te grubsze sprawy zostawiane są na sam koniec, kiedy "limit" jest wyrobiony i jest czas żeby w nie popatrzeć. Także jak ktoś zobaczy ewidentne bzdury to na 100% wniosek poleci na dół "kupki" i wtedy kasa będzie później.
_________________

 
 
 
Blue 


Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 249
Skąd: Lodz
Wysłany: Sro Lis 27, 2013 12:05 am   

tak,sa 3 m-ce na wystawienie faktury od chwili zakupu.
Oczywiste rzeczy wywalamy-jak np meble,farby itp.
W kazdym watpliwym przypadku,pani z I US na Balutach,polecala umiescic we wniosku:)
Z tym ze symbol PKWiU juz sporo wyjasnia.

[ Dodano: Pią Gru 13, 2013 6:40 pm ]
http://www.castorama.pl/zwrot-vat.html

Ja juz prawie wszystkie faktury skompletowalam,nadganiamy jeszcze troche remont by poniesc w miare wszystkie wydatki do konca 2013 na materialy budowlane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
statystyki odwiedzin z innych stron


Publikowanie w całości lub fragmentach treści zawartych na Łódzkim Forum Weselnym bez zgody administratorów forum jest zabronione.
Reklamy
www.foto-sobieraj.com.pl