Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

Forum Weselne miasta Łodzi Strona Główna Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Wasze albumy zdjęć ALBUM
Regulamin forum REGULAMIN
Reklama w serwisie REKLAMA

Poprzedni temat «» Następny temat
Umowa wynajmu
Autor Wiadomość
poison_moon 


Wiek: 40
Dołączyła: 24 Lut 2008
Posty: 221
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Paź 17, 2008 1:22 pm   Umowa wynajmu

Nigdy nie wynajmowałam mieszkania i jestem kompletnie zielona w tym temacie, a także w temacie umów wszelakich :smile:
Dziewczyny pomóżcie!
Na co należy zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy o wynajmie mieszkanie? Nie chce się w nic wplątać, ani dać się oszukać dlatego liczę na Waszą pomoc :)
_________________
 
 
Tajgete 
żona swojego męża :)


Wiek: 40
Dołączyła: 24 Mar 2008
Posty: 833
Skąd: Kolumna
Wysłany: Pią Paź 17, 2008 1:49 pm   

1) Na pewno na spisanie stanu mieszkania (ze wszystkimi uszkodzeniami). Nas kiedyś oskarżono o wyrządzenie szkody, która była już gdy się wprowadzaliśmy (pęknięta szyba w drzwiach)

2) Zastrzeżenie możliwości rozwiązania umowy z okresem wypowiedzenia - znajomi ostatnio mieli problem, bo odkryli karaluchy, z którymi nie mogli sobie poradzić i bardzo przydał im się zapis o wypowiedzeniu umowy

3) Jeśli zależy Wam na internecie, fajnie byłoby dodać tam zapis, że właściciel zgadza się na jego założenie.

4) Dobrze jest określić, czy pieniądze będą wysyłane na konto, czy "do ręki". A jeśli do ręki, należy mieć podpisane oświadczenie od wynajmującego, że pieniądze odebrał (u nas właściciel sam to zaproponował i co miesiąc podpisuje na kartce ile odebrał pieniążków).

5) Spisany stan licznika z dnia w którym się wprowadzacie.

Tyle z moich pomysłów. Co ciekawe, ponieważ właściciel nie jest w tym mieszkaniu zameldowany przy załatwianiu spraw jak kablówka czy net potrzebowaliśmy kopi aktu notarialnego :kwasny:
_________________
 
 
kryszka 
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4836
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Paź 17, 2008 2:22 pm   

Kwestia napraw w mieszkaniu - np. pralki czy lodówki jeśli są na wyposażeniu; oraz np. czy przy wyprowadzce macie odmalować ściany.

Czy jest kaucja i w jakiej wysokości, kiedy przepada, czy jest zwracana w takiej wysokości jak była wpłacona czy powiększona np. o wskaźnik inflacji.

Czy mieszkanie jest ubezpieczone i kto ponosi np. koszty przypadkowe zalania sąsiada.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Ostatnio zmieniony przez kryszka Pią Paź 17, 2008 2:23 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
poison_moon 


Wiek: 40
Dołączyła: 24 Lut 2008
Posty: 221
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Paź 17, 2008 5:09 pm   

Dziękuję dziewczyny, baaaardzo mi pomogłyście. Teraz już mam przynajmniej jakie takie rozeznanie.

kryszka napisał/a:
kto ponosi np. koszty przypadkowe zalania sąsiada.


W życiu bym na to nie wpadła, a przecież to takie oczywiste...

Tajgete napisał/a:
spisanie stanu mieszkania


O tym też nie pomyślałam...

poison_nic_nie_wiedząca_o_umowach
_________________
 
 
magda26 
Żona i mama :)


Wiek: 43
Dołączyła: 26 Lut 2007
Posty: 338
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Paź 17, 2008 7:02 pm   

Nie wiem czy to akurat się przydaje w wynajmowaniu mieszkań, ale kojarzy mi się, że jak szef wynajmował lokal to był też zapisek o tym, że jeśli chce cokolwiek zmieniać w pomieszczeniu czy remontować to musi mieć zgodę właściciela a koszty zostaną mu zwrócone (nie od razu, ale ratami przy płaceniu czynszu).
Na stan mieszkania warto zwrócić uwagę. I to dużą.
Aha i ostatnio kolega mój mówił,że jego brat ma mały problem z meblami w mieszkaniu, której wynajął. Meble były nowe, ale bardzo kiepskiej jakości...i bardzo szybko się zniszczyły (np. mówił o gorącym kubku postawionym na szafce i powstałym wybrzuszeniu, rysach na meblach i ławie). Nie znam się na tym, ale chyba "zużycie" mebli jest normalne jeśli ktoś wynajmuje mieszkanie, ale co gdy faktycznie meble są naprawdę kiepskiej jakości.
_________________


 
 
 
EwaM 


Wiek: 41
Dołączyła: 30 Lip 2007
Posty: 2535
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 1:21 pm   

Generalnie z tego co pamiętam z prawa cywilnego, za normalne zurzycie mieszkania płaci właściciel. Czyli np, wytarła się wykładzina, popsuła się klamka w drzwiach, odleciały płytki w łazience itp - naprawa jest po stronie właściciela. Oczywiście za szkody wynikające z nienależytej dbałości płaci najemca, typu zbita szyba, dziura w płytkach, bo upuścił twardy przedmiot. Również najmca płaci za koszt eksploatacyjne, np wymianę żarówek.
Warto to przedyskutować z właścicielem mieszkania, żeby upewnić się, że macie jednakowe stanowisko w tej kwestii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
statystyki odwiedzin z innych stron


Publikowanie w całości lub fragmentach treści zawartych na Łódzkim Forum Weselnym bez zgody administratorów forum jest zabronione.
Reklamy
www.foto-sobieraj.com.pl