Koszty związane ze ślubem i weselem |
Autor |
Wiadomość |
panna rozyczka
Wiek: 41 Dołączyła: 25 Mar 2007 Posty: 215 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 6:05 pm
|
|
|
Już piszę:
- sukienka ( używana lub wypożyczona 1000-1500)
- dodatki (welon, bolerko, halka, buty, bielizna) ok 1000
- kosmetyczka wcześniej + makijaż - 200
- fryzjer (fryzura + balejaż) - 200
- manicure (żel) - 100
- bukiet ślubny - 250
- obrączki - liczyłam 1000 ale kupię za 200
- samochód - 200 ( po znajomości)
- płaty za kościół - 500
- opłaty za wszytskie dokumenty - 200
- fotograf - 1000-1500
- strój młodego ( garnitur + dodatki)- 1000
- zaproszenia - ok 250-300 |
_________________
|
|
|
|
|
owieczka_foto
Firma
Dołączyła: 28 Paź 2007 Posty: 452 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 6:36 pm
|
|
|
panna rozyczka napisał/a: | Już piszę:... |
Dziękuję za informacje. |
_________________ mynewborn... fotografia od dnia narodzin, ciążowa, noworodkowa, niemowlęca, na chrzest i komunię |
|
|
|
|
KaMi1982
Wiek: 41 Dołączyła: 06 Sty 2008 Posty: 239 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 12:57 pm
|
|
|
Różyczko, uważam, że na niektóre rzeczy za dużo piliczyłaś. Nie chcę zarzucać sojej woli, ale uważam, że np garnitur możan kupić za 500 zł (z koszulą), buty za 200. I już oszczędzisz 300 zł. Jeśli chodzi o sukienkę, to radzę wejść do Adagio. Jeśli nie zależy Ci na konkretnym modelu, to tam juz suknie zaczynają się za 1000 zł (NOWE). Za 1200 możesz mieć z dodatkami prostą, skromną suknię. (Welon 170 zł, rękawiczki 40 zł, halka często wliczona w koszt, ja za buty nie wydam więcej niż 100 zł, nie wiem jak zbielizną, ale nie będę szaleć). A i fotograf. My robimy zdjęcia za 500 zł (10 póz w albumie + 3 odbitki. Za 800 zł - 20 póz). To tylko dla porównania.
U nas sytuacja wygląda tak: moi rodzice dają nam 10000 zł, my dokładamy 5000 zł (wyliczyłam, że tyle (czyli około 15 tyś) nas wyniesie ślub z weselem i poprawinami na 70 osób). Na rodziców mojego M. niestety nie bardzo możemy liczyć. Mnie jest przykro z tego powodu, ale wyobrażam sobie, co czuje mój narzeczony. Moi rodzice mieli sponsorowac wszystko, ale uparł się, że weźmie kredyt. no a że mieszkamy razem, to razem spłacimy. Nie wiem tez jak będą wyglądać podziękowania, bo moim rodzicom należą się, no a z teściami to lipa.
Dla mnie nie liczą się wstawne restauracje, stroje itd. Wszystko najniższym kosztem, co nie oznacza, że będzie gorzej niż za 50000. |
_________________
|
|
|
|
|
panna rozyczka
Wiek: 41 Dołączyła: 25 Mar 2007 Posty: 215 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 1:19 pm
|
|
|
KaMi
Tak na prawdę to mam n nadzieję, że za dużo policzyłam. przydałoby się na czymś oszczędzić. Co do tego tysiąca na garnitur to pewnie tyle wyniesie- do tego dochodzi jeszcze bielizna, buty - na młodym nie chcę oszczędzać, bo to akurat zostanie na przyszłość. Cały strój młodego będzie do wielokrotnego użytku, więc wolałąbym kupić rzeczy lepszej jakości, co za tym idzie droższe niestety,
Sukienkę będę chciała jak najtaniej
My byśmy nie mogli wziąć kredytu bo nie za bardzo mamy jak spłacić. Nasze obie pensje idą na utrzymanie. Niestety nie mamy własnego mieszkanka więc wynajem nas pochłania |
_________________
|
|
|
|
|
KaMi1982
Wiek: 41 Dołączyła: 06 Sty 2008 Posty: 239 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 2:00 pm
|
|
|
Rozumiem, tak tylko zasugerowałam. Wiem, że w Ptaku można kupić garnitur za niecałe 300 zł. Co do jakości, to nie wiem. Mój korzysta z garniaka tylko na okazje rodzinne, dlatego nie potrzebuje niczego super ekskluzywnego.
Różyczko, będzie dobrze! Informuj na bierząco, co udało Cie się załatwić, bo śubujemy tego samego dnia. |
_________________
|
|
|
|
|
EwaM
Wiek: 41 Dołączyła: 30 Lip 2007 Posty: 2535 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 8:28 pm
|
|
|
Różyczko, to ja mam dla ciebie podpowiedź.
1. Teraz są wyprzedaże i można kupić garnitury zdecydowanie taniej. W Pawo w Pabianicach jest stały kiermasz. Tam można kupić garnitur zwykły już za 200 - 300 zł! I nie jest to chłam. Ta firma ma rzeczy ładne i dobrej jakości. Mają też dość bogatą kolekcję garniturów ślubnych - może warto się przejechać. Jakby co, to służę pomocą jak trafić.
2. W Lady Katherine mają bardzo fajną kolekcję tanich sukien ślubnych, polskiego producenta. Nie pamiętam dokładnie cen, ale wydaje mi się, że za 1500 zł jesteś w stanie kupić sobie nową sukienkę. Może potem ją sprzedasz i zaoszczędzisz dodatkowo kilkaset zł, a będziesz miała nową i tylko swoją sukienkę. |
|
|
|
|
cosola
full-time mum
Wiek: 41 Dołączyła: 04 Sty 2007 Posty: 730 Skąd: Łódź/Leicester, UK
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 8:35 pm
|
|
|
panna rozyczka napisał/a: | - kosmetyczka wcześniej + makijaż - 200 |
na pewno mozna taniej mam namiary na kosmetyczkę która bierze 35 zł za makijaż ślubny i dojeżdża do domu! (jest sprawdzona bo już mnie malowała, kilka innych dziewczyn z Forum też)
Cytat: | - opłaty za wszytskie dokumenty - 200 |
co za opłaty bo chyba się jeszcze nie orientuję |
_________________
|
|
|
|
|
KaMi1982
Wiek: 41 Dołączyła: 06 Sty 2008 Posty: 239 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 9:33 pm
|
|
|
Ja dowiadywałam się w Martice (Gdańska 10 chyba), to makijaz próbny 30 zł a ślubny 40 (na 100% nie jestem pewna). Co do żeli, to mnie będzie robić (za 50 zł) koleżanka kuzynki mojego M., czyli piąta woda po kisielu. Może warto popytać po znajomych? |
_________________
|
|
|
|
|
MałaMi1
Dołączyła: 08 Paź 2007 Posty: 5375 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 9:38 pm
|
|
|
zwłaszcza ze teraz mnóstwo osób robi takie cudeńka może ktoś ze znajomych sie tym też zajmuje warto popytać |
Ostatnio zmieniony przez MałaMi1 Sro Sty 23, 2008 9:39 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gosc [Usunięty]
|
Wysłany: Sob Sty 26, 2008 7:34 pm
|
|
|
nam na wszystko wyszŁo ok 25.000 zŁ. ale raczej nie oszczędzaliśmy. Doszliśmy do wniosku, że ślub ma się raz w życiu (no my akurat dzielony na cywilny i kościelny ) i nie ma co oszczędzać. Ale też z umiarem, przysŁowiowych zŁotych klamek w samochodzie nie wymagaliśmy |
|
|
|
|
MałaMi1
Dołączyła: 08 Paź 2007 Posty: 5375 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 3:09 pm
|
|
|
no my planujemy zamknąć się w 40 tyś ale trzeba wziąć pod uwagę, że planujemy spore wesele, wiec niech nikogo ta kwota nie przeraża (ok.150 osób). Oczywiście kwota obejmuje samo wesele, bez poprawin... Po ostatnich wygranych na forum i targach mamy nadzieję, że kwota ta troszkę zmaleje |
|
|
|
|
rusałeczka:)
żonka i mama :)
Wiek: 43 Dołączyła: 05 Lis 2007 Posty: 565 Skąd: Łódź, UK
|
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 3:32 pm
|
|
|
my chcielibyśmy zamknąć sie w 35 tys. tak jak sobie wyliczyliśmy wszystko to powinno nam sie to udać.
- wesele na 100 osób - od talerzyka 155 zł, także za samych gości damy 15,500 zł,
- nasze stroje ślubne (suknia, garnitur,buty młodej i młodego, bielizna itp.) w granicach 5000,
- kościół + dokumenty - 1500 zł
- na zaproszeniach oszczędzamy bo robimy sami (120 zaproszeń) - 200 zł
- wystrój sali - 300 zł
- alkohol - dokładnie nie wiemy, ale na pewno będziemy mieli mniejsze koszta po znajomości - liczmy około 3000 zł
- samochód - znajomy - 100 zł
- obrączki - w granicach 2000 zł
- orkiestra - 3000 zł
- wiązanka + przypinka - 250 zł
- podziękowania dla rodziców - 400 zł
- kamerzysta 1000 zł
- fotograf 1200 zł
SUMA 33450 zł na razie |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez rusałeczka:) Pon Lut 04, 2008 3:48 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
kiri
Wiek: 41 Dołączyła: 25 Paź 2007 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 5:52 pm
|
|
|
suknia+dodatki 2400zl
buty 170zl
surdut (bedzie wypozyczany w tym buty,cylinder)150zl
konie (tata mojego M jest instruktorem jazdy konnej wiec mamy transport gratis)
kamerzysta 900zl
sala za osobe 140zl (bedzie 100 osob
orkiestra 2200zl
obrączki 500zl (za pare)
fryzjer i kosmetyczka ( po znajomosci wiec gratis
Najwieksze obciazenie finansowe to sala weselna,na wszystko juz mamy odlozone teraz tylko odkladamy na sale
Razem wychodzi ok 21000 |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez kiri Pon Lut 04, 2008 5:56 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pamcia
Wiek: 39 Dołączyła: 13 Lis 2007 Posty: 481 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 2:50 pm
|
|
|
a my planujemy zmiescic sie w 14tys ale watpie zeby nam sie udalo, niestety sami za wszystko placimy i na wszystkim musimy oszczedzac |
_________________
Nasza data: 08.08.2008!! |
|
|
|
|
ales
Wiek: 41 Dołączyła: 15 Paź 2007 Posty: 72 Skąd: Łódź i Pabianice
|
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 2:51 pm
|
|
|
U nas łącznie wyniesie około 20 tyś |
_________________
Miło Cię widzieć Gość |
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:16 pm
|
|
|
Witam wasz wszysystkich właśnie rozpoczynam przygotowania ślubno-weselne i sie troche podłamałam cena jaką przyjdzie nam na to wydać. Zaczeliśmy z ukochanym oblicznia i wyszło nam cos takiego
wesele na 60 osób/ 160 zł plus 5000 za wynajem sali + tort 500 zeta
stroje ślubne plus dodatki granicach 3700, fryzjer makijaż 200,dokumenty 500 zł, zaproszenia 250 zł, dekoracje sali kościoła i samochodu - 2000 zł,alkohol 3000 zł( mam nadzieje):/
samochód 700 zł, obrączki ok 2000 zł, orkiestra 2500 zł, wiązanka 250 zł, prezent dla rodziców 700zł, kamerzysta 1000 zł, fotograf 1000 zł
więc w sumie 30 tys hmmm mam nadzieje ze na tym się skończy bo na wszystko zbieramy sami i kurcze podróż poślubna jeszcze ojjj wiec 40 tysi wyjdzie |
|
|
|
|
izulaS
Dołączyła: 25 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:23 pm koszty wesela
|
|
|
witaj KOCIADŁO - przeraziła mnie kwota jaka podajesz, tragedia, tyle kaski w jeden wieczór
No ale cóz to raz w zyciu, więc - a co tam
Gdzie organizujecie swoje przyjęcie weselne? |
_________________ izula> |
|
|
|
|
marysia
Wiek: 39 Dołączyła: 23 Sty 2008 Posty: 492 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:40 pm
|
|
|
u nas wyjdzie około 22 tysięcy może sie jeszcze coś zaoszczędzi a może coś jeszcze dojdzie |
_________________
|
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:49 pm
|
|
|
Mnie tez to przeraża ale wkońcu to ten jeden jedyny wieczór chcemy z K. aby było pięknie. Ale za wszystko płacic trzeba ale mam nadzieje ze jak zaczne chodzic tu i tak to uda się pociąc ciutke pewne rzeczy bo niektóre juz wiem ze napewno nie. Bardzo chce zorganizowac wesele w starym folwarku ale mam spiecie z rodzicami i tesciomi którzy chca zebyśmy zrobili tylko obiad weselny taki dłuższy i nie chca przyjąc do wiadomości naszych planów tak więc wszyssko opłacamy sami -> rozumieć -> wyjazd za granice zeby na to zarobic. Bedzie cięzko ale chcemy pokazac im damy rade. |
|
|
|
|
agunia84
Wiek: 39 Dołączyła: 12 Lip 2007 Posty: 3627 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:57 pm
|
|
|
My planujemy wydać na ślub i wesele 20 - 25 tys. Sama sala nas wyniesie 11550 (55 osób). |
Ostatnio zmieniony przez agunia84 Pon Lut 25, 2008 10:57 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
izulaS
Dołączyła: 25 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:58 pm
|
|
|
Podziwiam Cie Kociadło!!!!
To na prawde duze poswiecenie!!!
Mam nadzieje, ze dacie rade.
[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 11:00 pm ]
Agunia84 - gdzie bedzie Wasz slub? |
_________________ izula> |
|
|
|
|
agunia84
Wiek: 39 Dołączyła: 12 Lip 2007 Posty: 3627 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 11:03 pm
|
|
|
W Bełchatowie Cena od osoby 210 zł |
Ostatnio zmieniony przez agunia84 Pon Lut 25, 2008 11:04 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 11:23 pm
|
|
|
Dzięki IzulaS mam nadzieje że wszystko pójdzie po naszej myśli a raczej musi pójść za dużo już sie wypłakałam więc teraz tylko do przodu: i w górę:):) pozdrówka |
|
|
|
|
izulaS
Dołączyła: 25 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 11:33 pm
|
|
|
Kociadło - nie ma sie co załamywac, ja wiem, ze najgorzej jest sie przeciwstawic rodzicom - oni zawsze maja swoja wizje świata. Nie przeskoczymy tego!!!
Ja z kolei jestem w odwrotnej do Was sytuacji, my chcielibysmy skromne przyjecie parogodzinne a z kolei rodzice są za weselem. Cóż na to poradzic, nie chcemy sie z nimi za bardzo spierac i sprawiac przykrości - poszlismy na ustępstwa - wesele ale małe. Ciagle zastanawiamy sie nad poprawinami, czy je robic.... |
_________________ izula> |
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 11:44 pm
|
|
|
Ja zawsze miałam wizje idealnego ślubu ale realia realiami zeszłam wiec na ziemie ale i tak mojej mamy nikt nie przebije -kupiła mi suknie ślubna jeszcze przed zaręczynami wedle swego uznania - bo miala taką ochote ( oczywiscie sprzedałam ja ) wizja slubu wesela i kosztów u rodziców i tesciów jest podbna skromnie ale za to podróż poślubna za 20 tysi
ha wiem czego do kosztów nie doliczyłam transporu gości ale nie licze ile to mnie wyniesie bo dostane gęsiej skórki hmmm a moze zaczne grać w lotka:p |
|
|
|
|
MałaMi1
Dołączyła: 08 Paź 2007 Posty: 5375 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Wto Lut 26, 2008 12:18 am
|
|
|
Kociadło-my robimy wesele na 150 osób (bez porpawin) i wyliczylismy ze wlasnie 40 tys nas to wydjzie (bez podrozy poslubnej) wiec kurcze u was to jakos duzo tego wyszlo... |
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Lut 26, 2008 12:32 am
|
|
|
no chciał nie chciał tak nam wychodzi:( chciałam kupic suknie za 3000 ale mnie pila ze po co tyle ale ona mi sie tak podoba nie chce innej i nie chce z wielu rzeczy zrezygnowac a wszystko to przeciez pieniazki wiec tak wychodzi nio chyba ze K. walnie mnie po głowie i mi sie tam szufladki poprzeorganizuja sie to moze pojdzie w dół z kosztami ale co z tego jak ja chce na malediwy a to tez sa koszty jak cholera gram w lotka!!! postanowione!!!! |
|
|
|
|
MałaMi1
Dołączyła: 08 Paź 2007 Posty: 5375 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Wto Lut 26, 2008 12:40 am
|
|
|
nie rezygnuj z marzen, jesli masz mozliwosci finansowe, to nie zmieniaj decyzji a w totka tez gram moze tym sposobem uda sie pojechac w jaaks podroz poslubna |
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Lut 26, 2008 12:49 am
|
|
|
finanse zbieramy jedziemy teraz za granice zarobic na te nasze marzenia rezygnowac nie chce bede walczyc |
|
|
|
|
marta_s3
Wiek: 41 Dołączyła: 08 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie Mar 02, 2008 3:51 pm
|
|
|
Witam serdecznie.
Mnie tez przerażaja te koszty ale na szczęście rodzice i teściowe nam pomagają więć kwotę dzielimy na 3 części. Nas wszystko wyniesie 30-32 tyś. A wesele będzie na 80 osób. |
|
|
|
|
kryszka
z doskoku ;)
Dołączyła: 09 Paź 2003 Posty: 4836 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 10:18 am
|
|
|
Kociadło napisał/a: | ale i tak mojej mamy nikt nie przebije -kupiła mi suknie ślubna jeszcze przed zaręczynami wedle swego uznania - bo miala taką ochote ( oczywiscie sprzedałam ja )
|
Padłam niezła mama |
_________________
"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem |
|
|
|
|
cisza
Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 12 Skąd: łódź
|
Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 8:29 am
|
|
|
Dokładnie nie pamietam ale chcieliśmy zamknać sie w 40tys w przyszłym roku
- wesele na 80-90 osób - od talerzyka 170 zł,
- nasze stroje ślubne około 5000,
- kościół + dokumenty - 1500 zł
- zaproszenia 500zł
- alkohol - liczmy około 3200 zł
- samochód - znajomy - 1000zł
- obrączki - w granicach 1000zł
- orkiestra - 2500zł
- wiązanka + przypinka - 250 zł
- podziękowania dla rodziców - 500zł
- kamerzysta 1100zł
- fotograf reportarz 750zł+plener 1000zł+studyine w formie ksiazki 1500zł Moja nazreczona ma chopla na punkcie zdiec
Za wszystko płacimy sami-tez ciułamy ile sie da.Od rodzicówniechemy zadnych peieniedzy choc przez to may wielkie problemy w rozmowie z nimi. Ponadto uwazaja ze teraz nie robi sie takich slubów tylko wszystko organizuje sie samemu, sale,kucharki ip a wtedy jest o polowe taniej.Naszczescie nie wiedza ile to bedzie kosztowac bo by sie do wesela napewnonie odezwali.
Z tego co wiem o ile ktoś ma czas zrobienie weselea samemu własnie wynajmujac wszystko naprawde kosztuje sporo mniej np: na 120 osób zanjomi zapłacili 16tys.Ale wzyciu sie tak nie natrrali jak wtedy.
Sorki za błedy ale strasznie sie spieszyałem bo w pracy jestem. |
_________________ )) |
|
|
|
|
jpuasz
Dołączyła: 17 Maj 2006 Posty: 1210 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 2:33 pm
|
|
|
Kociadło myslę, ze ta suma jest naprawde mocno wygórowana.Najbardziej zszokowała mnie cena prezentów dla rodziców, obrączek i dekoracji sali i kościoła - naprawdę da się dużo taniej... Są kwiaciarnie w których zamawiasz dekorację kościoła a potem ta dekoracja jest np przewozona za sale. Warto poszukać oszczędności... Bo u nas za wesele z poprawinami na 70 osob wyszło troszkę ponad 30 tysięcy... A szczegóły:
Sala 67 * 185 zł = 12 395 zł
nocleg 15 pokoi po 110 zł = 1 650 zł
zespół = 3 300 zł
alkohol = 4 000 zł
kamerzysta = 1 200 zł
foto studio (mam nadzieję) = 500 zł
foto reportaż = 800 zł
prezenty = 250 zł
samochód = 700 zł
dokumenty = 800 zł
kwiaty = 450 zł
strój Michała na slub i poprawiny = 1 130 zł
mój strój na slub i poprawiny = 2 625 zł
uroda czyli fryzjer, manicure, henna itp = 570 zł
lekcje tańca = 100 zł
--------------------------------------------------------
Razem = 30 470 zł
W obliczeniach w excelu jest 30 830 więc albo coś pominełam, albo zaokrąglenia dały taki efekt No troche tego jest ale jeszczce raz dodam, ze to jest wesele z poprawinami. Policzyłam tak mniej więcej i za samo wesele wyszłoby jakies 22-23 tysiące |
_________________ Pozdrawiam
Paulina
|
Ostatnio zmieniony przez jpuasz Wto Kwi 08, 2008 2:35 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
fewka
Wiek: 39 Dołączyła: 12 Mar 2008 Posty: 196 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 2:36 pm
|
|
|
U nas też wychodzi około 30-34 tys..Dzisiaj mamy zamiar wszystko dokladnie policzyć...Bez wina sie nie obejdzie )) |
_________________
|
|
|
|
|
Kociadło
Wiek: 39 Dołączyła: 17 Lut 2008 Posty: 2269 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 3:37 pm :(
|
|
|
Jpausz - koszty wstepne obliczyłam napewno na wyrost bo wole założyć wiecej niz później się zamartwiać na dzień dzisiejszy napewno wiem że zmiejsza sie o 6 tysi bo nastapiła zmiana planów przestaje planować gdybac i wogle bo wszystko co planuje nie wychodzi ostatnio wrr pozdro dla wszystkich |
|
|
|
|
EwaM
Wiek: 41 Dołączyła: 30 Lip 2007 Posty: 2535 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob Kwi 12, 2008 10:00 pm
|
|
|
jpuasz napisał/a: | Są kwiaciarnie w których zamawiasz dekorację kościoła a potem ta dekoracja jest np przewozona za sale. Warto poszukać oszczędności |
Niee, nie z każdego kościoła pozwalają zabierać dekorację. Np u mnie księzy nie interesuje co zrobią młodzi z dekoracją, ale wszystkie pary z jednego dnia mają się dogadać, bo firmom dekoratorskim nie wolno nic zmieniać między ślubami.
Nie wszędzie da się znaleźć oszczędności. Poza tym kogoś mogą nie satysfakcjonować półśrodki. Ja to rozumiem, chociaż wtedy nie powinni aż tak bardzo narzekać na koszty, bo to przecież ich wybór czy biorą dekorację za 1000 zł czy za 5000. |
|
|
|
|
jpuasz
Dołączyła: 17 Maj 2006 Posty: 1210 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob Kwi 12, 2008 11:56 pm
|
|
|
Ewo tego nie wzięłam pod uwage, bo u nas nie było tego problemu No i nasz slub był ostatni |
_________________ Pozdrawiam
Paulina
|
|
|
|
|
justinaa
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Mar 2008 Posty: 1601 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 8:05 pm
|
|
|
widzę, że nie ja jedna zrobiłam sobie obliczenia w Excelu
nam póki co wyszły 34 tyś (wesele ok. 100 osób bez poprawin) bez podróży, w naszym przypadku przedślubnej, więc razem wyjdzie ok. 40 tyś.
ale jak to już wspominałyście, to jedyna taka okazja w życiu, więc nie ma co oszczędzać |
_________________
www.boatmummy.blogspot.com
www.lodzkiemamy.pl |
|
|
|
|
kochecka
żona i mama
Dołączyła: 16 Mar 2007 Posty: 1652 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 9:27 pm
|
|
|
Ja właśnie z ciekawości podliczyłam ile nas wyniosło nasze wesele (120 osob, z poprawinami).Dokładnie wyszło 34 724 ale myślę że spokojnie można zaokrąglić do 35tys albo nawet 35 500 bo mogłam o czymś zapomnieć w podliczeniach. |
_________________ |
Ostatnio zmieniony przez kochecka Sob Kwi 19, 2008 9:29 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mietka
double trouble
Wiek: 46 Dołączyła: 28 Cze 2007 Posty: 1749 Skąd: Łódź/Żabiczki
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 10:37 pm
|
|
|
ojojoj... my planowalismy zamknac sie w 20 tys, ale sie nie udalo, wyszlo ok 25... a wesele bylo bez poprawin, bez orkiestry - mielismy dj, bez kamerzysty - bo nie lubie, na 70 osob, w palacyku, z wlasnym cateringiem - (moja mama ma restauracje, a moj maz jest kucharzem).
za samochod nie placilismy, dekoracji w kosciele nie bylo dodatkowej, nikt nam nie gral na skrzypcach ani na innym instrumencie... hmmm... ciekawe na co wydalismy te pieniadze?
1600 zaplacilismy za wynajecie sali, 400 w kosciele, ok 6000 zaplacilismy za nasze ubranka, ok 1000 wzial dj, zdjecia robil moj znajomy - fotoreporter z gazety - to mielismy spora znizke . reszta poszla na alkohol, obsluge, jedzenie... ooo i 300 na moje kwiatki i z 500 na wszelkie zabiegi kosmetyczne moje i meza.
na szczescie dostalismy od naszych rodzicow w prezencie 20 tys na wesele, to dramatu nie bylo |
_________________ |
|
|
|
|
Magda M.
Wiek: 39 Dołączyła: 29 Kwi 2008 Posty: 43 Skąd: Łódź PL/Aalborg DK
|
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 5:55 pm
|
|
|
My planujemy zamknac sie w 30 000 zł jako całość kosztów (na 80 osób bez poprawin) Narazie oscylujemy w tej granicy Zobaczymy czy ostatecznie podskoczy w góre czy moze da sie przyoszczedzic Ale to uwaznie trzeba czytac forum zeby wiedziec gdzie |
|
|
|
|
agunia84
Wiek: 39 Dołączyła: 12 Lip 2007 Posty: 3627 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 7:12 pm
|
|
|
My planujemy wydać 20 000 zł ale coś mi się wydaje, że przekroczymy tę sumę.
Planowany koszt sali - 11 550 zł
Kościół - 700 zł
zespół - 2200 zł
dekoracja - 800 zł
kamerzysta - 1200 zł
Na razie wychodzi: 16 450 zł, a gdzie reszta |
Ostatnio zmieniony przez agunia84 Wto Maj 06, 2008 7:18 pm, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
katarynka
Wiek: 45 Dołączyła: 21 Kwi 2008 Posty: 170 Skąd: lodz
|
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 7:33 pm
|
|
|
u nas wyszło koło 30 tys. wesele z poprawinami na 80 osób. Do tego nalezałoby dodac jeszcze koszt naszych strojow z dodatkami (ok 5 tys ). Łącznie 35 tys. ale warto było :) |
|
|
|
|
Trismegista
Wiek: 40 Dołączyła: 06 Maj 2008 Posty: 2405 Skąd: to tu, to tam
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 6:50 pm
|
|
|
nam wyjdzie ok 30 tys, mam nadzieje, ze nawet mniej, przynajmniej bede sie starac, ale wiadomo jak to bywa;) |
|
|
|
|
Martysia
mammolina
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Sie 2007 Posty: 538 Skąd: Milano
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 7:22 pm
|
|
|
nam już wychodzi 50 tys. a zobaczymy pod koniec, w lipcu...mamma mia! |
_________________
|
|
|
|
|
Trismegista
Wiek: 40 Dołączyła: 06 Maj 2008 Posty: 2405 Skąd: to tu, to tam
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 9:06 pm
|
|
|
tak sobie mysle, ile te firmy na nas zarabiaja, szoooook!!!:) |
|
|
|
|
agunia84
Wiek: 39 Dołączyła: 12 Lip 2007 Posty: 3627 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 9:47 pm
|
|
|
To prawda. Z roku na rok ceny rosną, czasami zastanawiam się czy za parę lat będzie się opłacało organizować wesele. |
|
|
|
|
Suelen
Wiek: 39 Dołączyła: 15 Sty 2007 Posty: 1258 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2008 9:58 pm
|
|
|
Niestety to prawda co piszecie, np. nasz ślub za dobry ponad rok, a np. na jednej sali pani podała koszt 175zł ale na 2009 to już 185zł, tak samo kamerzysta 100zł już za 2009. Jak ja będę mieć dzieci i będę mieć własny ślub i wesele to od osoby będzie chyba 1000zł |
_________________
19.09.2009 |
|
|
|
|
Niepowaga
Dołączyła: 07 Maj 2008 Posty: 14 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią Maj 09, 2008 7:26 am
|
|
|
Moja siostra miała ślub+wesele 9 lat temu i od pary płaciła 140 zł. A niczego tam nie brakowało. Wiec mam porównanie jak ceny skoczyły. |
|
|
|
|
agunia84
Wiek: 39 Dołączyła: 12 Lip 2007 Posty: 3627 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią Maj 09, 2008 10:42 am
|
|
|
Mój brat miał w roku 2006 ślub i od osoby płacił 145 zł, K. siostra miała w 2007 r. i płaciła od osoby 165 zł, a ja mam w 2009 r. i płace od osoby 190 zł ( w umowie jest jeszcze punkt, że w razie podwyżki cen żywności cena wzrasta o 5%) |
|
|
|
|
|