Koszty związane ze ślubem i weselem |
Autor |
Wiadomość |
555
Dołączyła: 02 Lis 2006 Posty: 1486 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2011 12:53 am
|
|
|
Dobi napisał/a: | po ślubie i tak wszystko będzie wspólne | my nie mamy wspólnych pieniędzy tzn, formalnie one są wspólne, ale i tak każde z nas dysponuje swoimi zarobkami samo.. |
_________________
|
|
|
|
|
Dobi
Wiek: 40 Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 43 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2011 9:24 am
|
|
|
U nas na razie jest tak, że każde ma swoje konto, jednakże zakupy robimy wspólnie - bez rozliczania kto za co płacił i ile.
Myślę, że takie rozwiązanie jest dobre, ponieważ każda ze stron może poczuć odrobinę niezależności, jednocześnie gdy wszystko robimy wspólnie - możemy być bliżej siebie |
_________________ Czekałem na ślub... teraz czekam na rozwód |
|
|
|
|
e_linka2
Dołączyła: 08 Lut 2010 Posty: 144 Skąd: Łódź/Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2011 7:04 pm
|
|
|
ewa.krzys napisał/a: | W niedzielę kolejne spotkanie rodziców, ale jeśli chodzi o podział kosztów to:
sala - każdy płaci za swoich gości i proporcjonalnie za wódkę, ciasta, napoje, owoce.
fotograf, kamerzysta - po połowie
orkiestra - po połowie, mimo że to Krzyś płacił zaliczkę
Kościół - po połowie
Suknia i garnitur - każdy płaci za swoje
Prezenty dla rodziców i gości - po połowie
Na pewno dużo wydatków nam odpadnie, ponieważ fryzura, samochód, kwiaty, dekoracja samochodu, kościoła to wszystko robią nasi zaprzyjaźnieni ludzie (czyt. za darmo)
W sumie wychodzi, że płacimy po połowie i uważam, że jest to sprawiedliwe |
U nas jest tak samo Większość tych kosztów pokryją rodzice, ale zasadę przyjęliśmy taką jak Ty. Za pewne sprawy płacimy sami, np. za obrączki, zaproszenia. Ja z własnej kieszeni płacę za sukienkę, mój narzeczony za swój strój.
Również uważam, że tak jest najlepiej i po prostu sprawiedliwie. |
|
|
|
|
Winter
Wiek: 39 Dołączyła: 08 Maj 2010 Posty: 329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2011 7:27 pm
|
|
|
Ech...przechlapane...
U nas wygląda to tak..
Sala 210 x 85 osób 17,850
Orkiestra 6 000
kościół 700 zł + przybranie kościoła + organista
moja sukienka planuję się zmieścić ze wszystkim w 3000
garniak 2000 plus wszystkie dodatki
fotograf 2500
kamerzysta 1200
obrączki 800 zł
tort 280 zł
zaproszenia 120 zł
winetki na stół
prezenty dla rodziców
moja wiązanka, butonierki,wiazanka swiadkowej
bus dla gosci dowożący na salę
alkohol
Głowa mi juz od tego pęka... ...tym bardziej, że za wszystko płacimy sami... |
Ostatnio zmieniony przez Winter Pon Mar 28, 2011 7:32 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Emmi
Wiek: 38 Dołączyła: 08 Mar 2010 Posty: 104 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 9:34 am
|
|
|
u nas na razie koszty przedstawiają się następująco:
sala(w tym tort i szampan) max.9600zł
orkiestra 3000zł
fotograf na ślub+wesele+plener 1400zł
kamerzysta (film HD na płytach BlueRay) 1800zł
sukienka 2000zł
bielizna-120zł
buty-100zł
welon ok.100zł
obrączki mamy ze ślubu cywilnego,kosztowały ok.600zł
zaproszenia 96zł
kościół:zapowiedzi w 2 parafiach 100zł,pozwolenie na ślub w innej parafii 200zł ślub 400zł
strój młodego (włącznie z butami i bielizną)-550zł
zostały jeszcze alkohol,makijaż ,fryzura, solarium,bus dla gości,auto dla nas,kwiaty,prezenty dla rodziców,i drobiazgi dla gości....a ja już mam dość |
_________________
|
|
|
|
|
Magdzik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 12:29 pm
|
|
|
A ile Was wyniósł ślub cywilny? Wiem,że to zależy od ilości osób itp ale chciała bym się zorientować jaki mniej więcej jest koszt wszystkiego |
|
|
|
|
Emmi
Wiek: 38 Dołączyła: 08 Mar 2010 Posty: 104 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 12:52 pm
|
|
|
jeśli chodzi o cywilny to koszty były sporo mniejsze....
moja sukienka 200zł +50zł bolerko+30zł rękawiczki
buty 85zł
bielizna 100zł
ubiór mojego męża 250zł
w urzędzie 75zł
szampan +opłata za przygotowanie stołu i "rozlanie go gościom w urzędzie" już nawet nie pamiętam ile...ale stosunkowo mało
muzycy w urzędzie 100zł(ale z perspektywy żałuję że się na nich zdecydowaliśmy,panowie współpracujący z urzędem wystąpili w dresach )
samochód znajomego,oddaliśmy mu tylko za paliwo(czego i tak nie przyjął )
film nakręciła znajoma własną kamerą więc gratis...
a za fotografa robił kuzyn...zresztą zdjęcia super
fryzjer 60zł
paznokcie akrylowe 120zł
a przyjęcie było w domu dla najbliższych,więc kosztowało nas tyle co kupić alkochol i jedzonko....
a..i obrączki 600zł niecałe.... |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Emmi Pon Kwi 11, 2011 12:54 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
555
Dołączyła: 02 Lis 2006 Posty: 1486 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 10:57 pm
|
|
|
Magdzik, my mieliśmy tylko cywilny, przyjęcie w lokalu na 40 osób, koszt całkowity ok. 10 tys. |
_________________
|
|
|
|
|
Vanilde
Dołączyła: 04 Lip 2018 Posty: 57 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Pią Paź 19, 2018 7:49 pm
|
|
|
Przeczytałam cały temat. Widać, jak bardzo przez lata zmieniły się koszty ślubu i wesela, a zwłaszcza usług takich jak fotograf i zespół
My chcemy zmieścić się w 45 000 za wesele 1-dniowe dla ok. 80 osób. Nasze zaplanowane wydatki to:
20 tys. - restauracja
7 000 - fotograf oraz DJ
4 000 - stroje PM
4 500 - alkohol i korkowe
2 000 - obrączki
2 500 - organizacja ślubu poza USC
5 000 - reszta
Mamy dokładnie rozpisany budżet na kategorie i poszczególne wydatki. Póki co wszystko idzie zgodnie z planem, więc najprawdopodobniej się zmieścimy w budżecie, ale dużo zależy od finalnej liczby gości na weselu. |
_________________ Nasze industrialne zimowe wesele <3
|
|
|
|
|
dekoracyjnie
Dołączyła: 12 Mar 2017 Posty: 8 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto Paź 23, 2018 6:17 pm
|
|
|
Przerażające są te kwoty ja mam mieć wesele na blisko 200 osób więc wyjdzie na pewno wiecej. |
|
|
|
|
Josicka
Dołączyła: 30 Sty 2020 Posty: 1 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw Sty 30, 2020 3:10 pm
|
|
|
O kurde... Podane przez was koszty są bardzo wysokie, ja brałam ślub 12 lat temu, razem z mężem postanowiliśmy zaprosić 60 osób. Zmieściliśmy się ze wszystkimi wydatkami w 12 tys. Koszty całe szczęście nam się zwróciły. |
|
|
|
|
EphemeralOracle
Wiek: 26 Dołączyła: 08 Paź 2023 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią Paź 27, 2023 9:23 pm
|
|
|
Jak za wesele wychodzi za dużo zawsze można poszukać oszczędności na ilości posiłków, dekoracjach albo atrakcjach my postanowiliśmy trochę na atrakcjach zaoszczędzić, zamiast drogiego pokazu fajerwerków postawiliśmy na zimne ognie. Fajne i nie drogie zimne ognie odpalone wspólnie po zmierzchu, toast i sesja zdjęciowa z ogniami, wyszło super. Polecam wybrać takie długie zimne ognie bo może być problem z synchronizacją odpalania ich a długie się będą dłużej palić i jest więcej czasu |
_________________ https://pyrotechshop.pl/product-pol-424-ZESTAW-50-szt-WESELNE-DLUGIE-ZIMNE-OGNIE-70-cm.html |
|
|
|
|
|